۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۶۰۴۴۲
حجت الاسلام اجتهادی مطرح کرد؛

خطر شکل گیری دو قطبی دین و سلامت

خطر شکل گیری دو قطبی دین و سلامت
مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان گفت: دو قطبی دین و سلامت یک توطئه خطرناک است، دشمن در طول تاریخ در تلاش بوده تا مانع برگزاری مراسمات محرم شود.

حجت الاسلام مهدی اجتهادی مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برپایی عزاداری محرم در طول تاریخ هرسال با توطئه‌ها و برنامه ریزی‌های دشمن برای تعطیل شدن همراه بوده است، گفت: در هر زمانی و در هر عصری از ابتدای شهدا امام حسین(ع) تا به امروز دشمن تلاش کرده است تا عزاداری امام حسین(ع) تعطیل شود.

وی در ادامه افزود: از همان ابتدای شهادت امام حسین(ع) اجازه عزاداری به اهل بیت ایشان داده نشد، این توطئه‌ها و تلاش‌ها برای تعطیلی عزاداری محرم ادامه داشت تا زمانی که متوکل عباسی حرم امام حسین(ع) را به آب بست و زمین کربلا را شخم زد، همه این حرکت‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر ترویج هدف و مبانی قیام امام حسین(ع) بوده است و همواره در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم.

تلاش همیشگی دشمن علیه مراسمات عزاداری و ترویج مکتب عاشورا

مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان با اشاره به شبهه افکنی‌ رسانه‌های دشمن علیه عزاداری محرم و مکتب امام حسین(ع) اظهار کرد: دشمن پس از انقلاب اسلامی تلاش کرده است تا جوانان را از عزاداری برای امام حسین(ع) و گریه بر ایشان جدا کرده و مانع گسترش این فیض بزرگ در جامعه و به دنبال آن ترویج و نشر مکتب عاشورا در کشور شود.

حجت الاسلام اجتهادی با بیان اینکه امسال دشمنان در تلاش هستند تا دین را در مقابل سلامت قرار دهند و یک دو قطبی خطرناک ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: چرا که هر انسان عاقلی می‌داند حفظ سلامت واجب و لازم است، اگر این دو قطبی شکل بگیرد و اینگونه تلقی شود که برپایی مراسمات عزاداری و زنده نگهداشتن شعائر دینی در تضاد با سلامتی جامعه است طبیعی است که افراد می‌گویند باید شعائر دینی کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: تقابل دین با سلامت و حفظ جان افراد بسیار خطرناک است و می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد، شواهد نشان می‌دهد که کرونا همچنان با ما خواهد بود و نباید جامعه از حرکت متوقف شود، اما نباید اجازه بدهیم که دوگانه سلامت و دین شکل بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان با اشاره به برخی تندروی‌ها در زمینه برگزاری مراسمات مذهبی از سوی جریانات تندرو، تصریح کرد: اینکه برخی افراد می‌گویند به هیأت و عزاداری می‌رویم حتی اگر کرونا بگیریم و حاضر به رعایت دستورات بهداشتی نیستم، برای برپایی مراسمات عزاداری و حفظ شعائر دینی مشکل‌ساز است.

تندروها به حیثیت اسلام و تشیع ضربه می‌زنند

حجت الاسلام اجتهادی به حضور افراد تندرو و جریان های افراطی در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: تکلیف این تندروها از تشیع جدا است و اینها باعث ضربه وارد شدن به حیثیت دین هستند و قطعا مراسمات انها مورد رضایت واقع نخواهد شد.

وی ادامه داد: برخی افراد هم کندروها هستند که تلاش می‌کنند همواره سیاست‌های محافظه کارانه اتخاذ کنند تا مورد حمله بعضی افراد و جریانات قرار نگیرند و به همین دلیل از تعطیلی مراسمات دینی استقبال می کنند، این افراد محافظه کار از امام زمان خود همیشه عقب بوده اند و امروز نیز این افراد از امام زمان(عج) عقب هستند و دین را یاری نمی‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه طرح مشکات اصفهان اظهار کرد: فصل الخطاب برای برگزاری مراسمات محرم فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رعایت دستورات وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا است، باید دقت کنیم مانع تعطیلی مراسم عزاداری محرم شویم در عین حال با رعایت دستورات بهداشتی به فکر حفظ سلامت جامعه و دفاع از شعائر دینی نیز باشیم./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات