۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۵۷۵۴۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

حرم مطهر شاهچراغ محور پیشرفت استان قرار گیرد

حرم مطهر شاهچراغ محور پیشرفت استان قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: اگر می‌خواهیم استان فارس پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و کارگروه‌های راهبردی نهاد نماینده ولی فقیه گفت: جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) را به عنوان عامل پیش برنده و پیشرفت استان مدنظر قرار دهیم اگر می‌خواهیم استان فارس پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.

وی افزود: باید با هم باشیم و به دو روش بیشتر با هم جمع نخواهیم شد و همان که امیرالمومنین در حدیثی فرمودند که “أَنَا یَعْسُوبُ الْمُؤْمِنِینَ، وَ الْمَالُ یَعْسُوبُ الْفُجَّارِ”، من محور وحدت مومنین هستم و پول محور وحدت کفار است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار کرد: پول و بودجه در برخی از کمیسیون‌های مجلس بیشتر است ، منظورمان این نیست که بگوییم عامل پول را نادیده بگیریم و این عامل تاثیرگذار را تحویل استان‌های دیگر بدهیم و نفوذمان در تامین مالی ضعیف باشد و بعد برای دریافت بودجه التماس کنیم، اما حواسمان به این نکته باشد که امام علی(ع) فرمودند ارزش‌های اصیل دینی ما تحت‌الشعاع پول قرار نگیرد نه اینکه پول تاثیر ندارد بلکه پول نیاز است و خدا در قرآن فرموده که «جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا»، موجب پابرجایی ملت و مملکت می‌شود اما اگر بین ارزش‌های دینی و مسائل مالی تعارض شد باید جانب ارزش‌های دینی را بگیریم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید تلاش کنیم در کمیسیون‌هایی که عدد و رقم آن مناسب و پول وجود دارد، حضور نمایندگان فارس پررنگ و تاثیرگذار باشد و این به نفع استان و مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه دور هم بودن را ما تجربه کردیم و می‌توانیم هم فکر و هم رای باشیم اما باید آن را تقویت کنیم، افزود: تلاش کردیم استبداد رای نداشته باشیم لذا ابراز رای نمی‌کنم تا دوستان در تنگنا قرار نگیرند، به عبارت دیگر اظهار نظر نمی‌کنیم تا همه دیدگاه خود را ارائه کنند و به بهترین رای برسیم و این تلاش بنده بوده است و اعضای شورای راهبردی نیز همین طور نگاهی دارند.

امام جمعه شیراز در پایان اظهار کرد: سخن پایانی در خصوص اقتصاد دریا محور است که در این خصوص باید تلاش و پیگیری کنید تا فارس در پیشبرد ایران بیشتر نقش آفرینی کند.

ارسال نظرات