۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۷۶۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

ماه رمضان امسال به جای تجمع جسم ها شاهد تجمع دل های مؤمن خواهیم بود

ماه رمضان امسال به جای تجمع جسم ها شاهد تجمع دل های مؤمن خواهیم بود
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رمضان امسال به جای تجمع جسم ها شاهد تجمع دل های مؤمن خواهیم بود، گفت: مبلغان نیز در فضای مجازی مروج نشاط دینی و امید در مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی‌خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه بندگی، پیوند و بازگشت به سوی خدا به همه مردم و مؤمنین، اظهار داشت: امیدواریم همگان در این ماه توفیق خودسازی، تهذیب نفس، کسب نورانیت، فیض و معنویت و پیوند مستحکم با علم و ادب و معارف قرآن و اهل بیت(ع) را پیدا کنند.

وی با تأکید بر این که همه باید در ماه رمضان برای رفع بیماری ها و گرفتاری ها دعا کنیم، گفت: امیدواریم با فرارسیدن این ماه شریف، بساط این بیماری جهانی که دنیا را به زانو درآورده و همگان را به زحمت انداخته از همه دنیا به ویژه کشورهای اسلامی برچیده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: نکته ای که برای ماه مبارک رمضان امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که با توجه به شرایط موجود در پی شیوع این بیماری و بلای خانمان سوز، قاعدتا باید خضوع و خشوع به درگاه الهی بیشتر شود و دل ها بیشتر متوجه عظمت و لطف و رحمت الهی بشود.

وی توجه به مردم نیازمند را یکی از اعمال مهم در رمضان دانست و عنوان کرد:در ماه رمضان امسال همانطور که رهبر معظم انقلاب خیلی به جا فرمودند، باید «رزمایش همدلی» شکل بگیرد و مواسات و همدردی، مدد رسانی و کمک مؤمنانه مدنظر همه باشد تا هرچه بیشتر از خیرات و برکات این ماه شریف بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی با بیان این که هیچگاه نباید از رحمت و لطف خداوند نا امید باشیم، ابراز داشت: در شرایط فعلی جامعه که از آن اجتماعات پرشور و عظیم و فشرده و تجمع مؤمنین در مساجد و محافل و حرم های مطهر به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و توصیه های مسؤولان امر، محروم هستیم باز هم امیدواریم تا نیمه ماه رمضان نرسیده، شرایط عادی شده و فضای جامعه از این بیماری منحوس پاک شود.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک وضعیت، سفید شود تا بتوانیم از فیض حضور در مساجد در شب های قدر بهره مند شویم، اما اگر احیانا این طور نشد باز هم می توانیم از اجتماع دل های به جای جسم های آنها بهره مند باشیم که گاهی تجمع دل های پاک و روح های منور، آثار و برکات بیشتری به نسبت اجتماع بدن ها و جسم ها دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وظیفه مبلغان در شرایط فعلی کشور عنوان کرد: ما باید هوشمندانه، هدف مندانه و حکیمانه از امکانات روز استفاده کنیم و از تکنولوژی ها و فناوری ها بهره بگیریم، همچنانکه شنیده ایم جوانان بسیجی و طلاب و فضلای خوش ذوق و با استعداد و پرانگیزه با روحیه مقدس جهادی و انقلابی دست به کار شده اند و با ایجاد کانال ها و گروه های در فضای مجازی در انتشار مطالب ارزنده و آموزنده اقدامات خوبی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که مبلغان باید در انتشار مطالب در فضای مجازی دقت های زیبا شناختی، جذب مخاطب و ذوق و سلیقه را داشته باشند، گفت: باید آیات و روایاتی را گزینش و با شیوه جدید در اختیار مردم قرار بدهیم که بیشترین تناسب را با وضعیت موجود کشور داشته و مردم نیز کشش آنها را داشته باشند.

وی بیان داشت: استفاده از سخنان بزرگان، فقها و عرفای اسلامی نیز می‌تواند مؤثر باشد، بنابراین عدم شکل گیری مجالس در ماه مبارک رمضان به معنای سستی و  عدم تعهد و مسؤولیت نیست  بلکه مبلغان باید در هر شرایطی وظیفه تبلیغی خود را ایفا کنند و  روحیه نشاط و امید و شور و شوق بندگی، عبادت و ایثار و مواسات را در بین مردم ترویج کنند./1330/ج

ارسال نظرات