۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۴۰۳۰۰

رژیم صهیونیستی 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی می‌سازد

رژیم صهیونیستی 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی می‌سازد
یک سازمان غیرانتفاعی در سرزمین‌های اشغالی از برنامه رژیم صهیونیستی برای ساخت 9 هزار واحدمسکونی در شمال قدس اشغالی و در بین محله‌های فلسطینی نشین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان غیر دولتی موسوم به «اکنون صلح » در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که وزارت مسکن رژیم صهیونیستی طرحی را برای احداث 9 هزار واحد مسکونی در شمال قدس اشغالی و در زمینی که قبلا فرودگاه قدس بوده، آماده کرده است.

این سازمان با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است، ضربه کشنده دیگری به راه حل دو دولتی بزند، گفت: «جایی که تل آویو می‌خواهد در آنجا شهرک سازی کند در دل محله‌های فلسطینی است که به استان رام الله متصل می‌شود و از همین رو احداث شهرک صهیونیستی در آنجا خود مانع تشکیل کشور فلسطینی می‌شود».

به گفته سازمان اکنون صلح در صورت موافقت با این طرح، برای اولین بار از زمان تاسیس شهرک «هار حوما» در جبل ابوغنیم در سال 1997 شهرک جدیدی در قدس اشغالی تاسیس می‌شود.

فرودگاه در منطقه قلندیا در شمال قدس و در منطقه‌ای احاطه شده توسط محله‌ها و روستاهای پرجمعیت از خانواده‌های فلسطینی واقع است. این فرودگاه تنها فرودگاه در کرانه باختری تا قبل از جنگ ۱۹۶۷ بود که توسط اردن هم اداره می‌شد.

رژیم صهیونیستی پس از سال ۶۷ از این فرودگاه برای پروازهای داخلی و اهداف نظامی استفاده می‌کرد و با وقوع انتفاضه دوم در اکتبر ۲۰۰۰ استفاده از آن متوقف شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات