۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۸۴۴۸۸
استاد دانشگاه:

شناخت اصول زندگی لازمه مدیریت موفق است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این‌که شناخت اصول زندگی لازمه مدیریت موفق است، گفت: چنانچه شناخت درست از اصول و مبانی زندگی حاصل نشود، فروع جای اصول را گرفته و شخص از زندگی خود خسته و دچار زیان می‌شود.
غفراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جعفر غفرانی استاد دانشگاه ظهر امروز دوشنبه 9 شهریور در نشست علمی نقش زن در تربیت خانواده ولایی که به همت بسیج طلاب استان تهران و با همکاری حوزه عملیه نجمه خاتون شهرری در محل همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: شناخت مبانی و اصول زندگی لازمه مدیریت موفق است.

 

وی افزود: چنانچه شناخت درست از اصول و مبانی زندگی حاصل نشود فروع جای اصول را گرفته و شخص از زندگی خود خسته، دچار زیان می‌شود.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: در قرآن آمده که ای اهل ایمان فرزندان، شما را سرگرم نکند که از توجه به خدا غافل شوید، نگران روزی باشید که فرزند و پدر به سبب هم محاکمه نشوند زیرا فرزندان و ارحام شما را در قیامت یاری نمی‌کنند.

 

غفرانی اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرمایند: فرزند و اموال برای انسان فتنه است، اموال و فرزندان چیزی نیستند که انسان را به خدا نزدیک کنند بلکه عمل صالح سبب تقرب شخص به خدا می‌شود.

 

وی با اشاره به تاثیر خوشبختی و بدبختی همسران بر یکدیگر گفت: قرآن می‌فرماید؛ محال است سرنوشت افراد به هم گره خورده باشد زیرا خداوند فرموده هر کسی هر کار خیری انجام دهد برای خود انجام داده است نگران روزی باشید که هیچ کس برای دیگری مجازات نشود.

 

غفرانی بیان کرد: ما موظف هستیم رفتار خودمان را با فرامین قرآنی اصلاح کنیم زیرا باید پاسخگوی اعمال خود باشیم و هیچ مسؤولیتی در رفتار و اعمال دیگران نداریم پس سرنوشت هر فرد تابع نیت، گفتار، رفتار و اخلاق خود او است.

 

استاد دانشگاه ابراز کرد: در قیامت اعمال هر کس به تنهایی حساب می‌شود و خود نامه عمل خود را می‌خواند و هر کس به تنهایی به درگاه الهی محشور می‌شود.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده عنوان کرد: در سوره مائده آمده است که مراقب اعمال خود باشید که هیچ گمراهی و بداخلاقی به شما آسیب نزند زیرا در قیامت افسوس می‌خورید که چرا به اعمال دیگران کار داشتید در صورتی‌که هر کس نتیجه اعمال خود را می‌بیند.

 

غفرانی با اشاره به اهمیت مساله ازدواج گفت: ازدواج سبب تکامل انسان است خداوند هر چیزی را زوج آفریده است، همسران در زندگی مشترک خود نباید قصد تربیت یکدیگر را داشته باشند.

 

استاد دانشگاه در پایان با اشاره به خانواده سالم خاطرنشان کرد: فرزندان یک خانواده پیش از هر چیز به والدین با گفتار، اخلاق و رفتار درست نیاز دارند تا مانع سیادت آنها نشده و تابلوی زیبایی از دینداری برای فرزند به نمایش گذارند هر چه رابطه پدر و مادر منطقی‌تر باشد آرامش فرزندان تامین می‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات