۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۶۰۹۵۴
مبلغان جهادی(62)

مؤسسه یاران سبز موعود به تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی اهتمام دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره فعالیت­های این مؤسسه گفت: برخی از فعالیت­های مؤسسه یاران سبز موعود، انتقال تجربیات و طرح­ها به سایر گروه­های تبلیغی، تبلیغ در مدارس، آماده­سازی درس­نامه و محتوا، ارائه محتوا و آموزش غنی، طرح روحانی مدرسه، تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی، برگزاری طرح تربیت مربی به شمار می­رود.
مؤسسه ياران سبز موعود

حجت­الاسلام امید محلاتی یگانه، مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این مؤسسه پرداخت و خاطرنشان کرد: مؤسسه یاران سبز موعود از 10 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج دوستانی با سبک و مدل فعالیت آن آشنا ­شدند و اقدام به پیاده­سازی سبک فعالیت مؤسسه یاران سبک موعود در استان­های خود کردند؛ در حال حاضر 11 گروه تبلیغی در دو بخش خواهران و برادران در این مؤسسه به فعالیت می­پردازند.

 

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره اعضای شورای راهبردی مؤسسه یاران سبز موعود ابراز داشت: شورای راهبردی این مؤسسه را آیت­الله مدرسی یزدی عضو شورای نگهبان، حجت­الاسلام والمسلمین رمضانی گیلانی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبر معظم انقلاب در مرکز اسلامی هامبورگ، حجت­الاسلام ترابی قائم مقام مرکز اسلامی هامبورگ و حجت­الاسلام والمسلمین طائب تشکیل می­دهند و هر طرح و برنامه­ای که بخواهد انجام شود، از سوی این اعضا مورد ارزیابی قرار می­گیرد.

 

برکات وصف نشدنی کار جمعی

وی افزود: در ذیل شورای راهبردی، یک اتاق فکر وجود دارد که طرح ها و برنامه هایی که بخواهد شروع شود، محتوا و ابعاد آن در این بخش سنجیده می­شود.

 

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه با اشاره به برکات انجام کار جمعی یادآور شد: اگر کار به صورت جمعی صورت بگیرد، تأییدات الهی نیز بیشتر خواهد بود و برکات وصف نشدنی­ای در کار جمعی وجود دارد.

 

ویژگی­ها و مزایای مؤسسه یاران سبز موعود

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره تکثیر روش فعالیت این مؤسسه اظهار داشت: بزرگان این مؤسسه در ابتدا به دنبال تکثیر این روش در استان­های دیگر و همچنین رشد کمی آن نبوده­اند، اما در حال حاضر در 5 استان در حال فعالیت است.

 

وی به برخی از ویژگی­های مؤسسه یاران سبز موعود اشاره و تصریح کرد: داشتن برنامه­ریزی محتوایی، دارا بودن اتاق فکر، وجود بزرگانی در رأس این مؤسسه از ویژگی­ها و مزایای مؤسسه یاران سبز موعود است که به تشکیل گروه­هایی در شهرها از سوی اعضای گروه منجر شد.

 

انتقال تجربیات و طرح ها به سایر گروه­های تبلیغی

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه افزود: یکی از رسالت­هایی که مدیر مؤسسه یاران سبز موعود بر عهده مدیران گروه­های زیر مجموعه این مؤسسه قرار داده این است که این ایده، طرح، شیوه­نامه و تجربیات را در اختیار سایر گروه­ها قرار گیرد تا در منطقه خود به هر عنوانی به فعالیت بپردازند.

 

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره انتقال تجربیات و برنامه ها در به سایر گروه های تبلیغی ابراز داشت: در نزدیک ایام تبلیغی افراد زیادی مراجعه می­کنند که طرح، شیوه­نامه و محتوا و برنامه را در اختیارشان قرار می­دهیم و گروه­های زیادی با عنوان­های مختلف از این طریق شکل گرفته­اند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت­هایی مؤسسه یاران سبز موعود در دو قالب تبلیغی و تربیتی انجام می­شود، گفت: فعالیت­های این مؤسسه از حیث مخاطبان به این صورت است که بخشی از فعالیت­ها، مخاطب عمومی(پیر، جوانان و کودک) را دارا است که ایستگاه­های شهری­ای به این منظور وجود دارد که در شهرهای مختلف برگزار می­شود.

 

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه افزود: مخاطب خاص­تر ما متدینین هستند که یکی از رسالت­های کل افراد فعال در مجموعه این است که چنین هیأت­ها و مساجد را با توجه به وظیفه روحانیت با اولویت مناطق محروم پوشش دهیم.

 

تبلیغ در مدارس/تولید درس­نامه و محتوا

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره فعالیت تبلیغی این مؤسسه در مدارس خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت­های این مجموعه مربوطه به حوزه دانش آموزی است که در ایام تبلیغی محرم، صفر و فاطمیه، دهه ولایت، 22 بهمن و در زمان مناسب دیگری طلاب به مدارس اعزام می شوند.

 

وی درباره تولید محتوای درسی برای تبلیغ اظهار داشت: آماده­سازی درس­نامه و محتوا از سوی معاونت پژوهشی این مؤسسه ویژگی مهم تبلیغ دانش­آموزی است؛ بعد از تولید محتوا، مواد درسی تولید شده به استان­های مختلفی که فعالیت مؤسسه در آن انجام می­شود، آموزش داده می­شود.

 

فعالیت مؤسسه یاوران سبز موعود در استان­های مختلف

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه با بیان تعداد گروه­های تبلیغی مؤسسه یاوران سبز موعود در استان­های مختلف تصریح کرد: دو گروه از گروه­های تبلیغی این مؤسسه در استان­ مرکزی، یک گروه در استان فارس، سه گروه در استان تهران و گروهی در قم به فعالیت می­پردازند و تمرکز اصلی فعالیت­ها نیز با بیشترین تعداد شهر در استان گیلان صورت می­گیرد.

 

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود افزود: برخی از این گروه­ها ویژه برادران به فعالیت می­پردازند و برخی دیگر ویژه برادران و خواهران است.

 

ارائه محتوا و آموزش غنی

وی درباره تولید محتوای درسی گفت: محتواها با توجه به حوزه نیاز مخاطب و شرایط خاصی که یک زمان به دنبال خود می­آورد و شرایط عمومی مخاطب نوجوان و جوان از سوی معاونت پژوهش تولید می­شود و محتواها به صورت درس­نامه­هایی است در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آماده می­شود.

 

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه ابراز داشت: بعد از تولید محتوا، کلاس آموزشی برای تمامی گروه­ها و مبلغان آنها برگزار می­شود و سپس به مناطق اعزام می­شوند.

 

سایر فعالیت­ها تبلیغی و تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره سایر فعالیت­ها تبلیغی و تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود گفت: برگزاری جشن شکوفایی، تکلیف و گلپوشان یکی دیگر از فعالیت های این مؤسسه به شمار می رود؛ هر کدام از این مراسم ها یک شیوه و برنامه ای را دارد که جشن تکلیف برای دانش آموزانی است که به سن تکلیف می رسند.

 

وی با اشاره به دیگر فعالیت­های این مؤسسه یادآور شد: جشن گلپوشان، جشنی است که در آن انتخاب اختیاری چادر توسط دختران انجام می­شود و ساز و کار و شیوه خاصی را دارد که برنامه تأثیرگذار و مفیدی است؛ چندین جلسه برای دانش آموزان و خانواده­هایشان برگزار می­شود و در نهایت، دختران چادر را به عنوان حجاب اختیاری و برتر خود انتخاب می­کنند.

 

طرح روحانی مدرسه

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه درباره طرح روحانی مدرسه خاطرنشان کرد: این طرح، برنامه­ای است که به طور محدود در چند گروه برگزار می­شود؛ طرح تربیتی مؤسسه، مهمترین فعالیت در حال انجام است؛ به این صورت که دانش آموزان ممتاز را از مقطع ششم ابتدایی با شیوه­نامه و ساز و کار خاصی که وجود دارد، جذب می­کنیم و یک مربی تا سال ورود دانش آموزان به حوزه یا دانشگاه آنها را همراهی می­کند و در طول این چند سال، با این دانش آموزان ارتباط برقرار است.

 

استمرار ارتباط با دانش آموزان مهمترین کار تربیتی این مؤسسه است

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود افزود: محتواها برای این چند سال، در طول سال تحصیلی و تابستان تعیین شده است؛ به اقتضای این فعالیت تربیتی، استمرار ارتباط از اجزای جدا نشدنی و مهمترین قسمت کار تربیتی است.

 

وی درباره مدل تربیتی این مؤسسه اظهار داشت: مدل تربیتی خاصی مد نظر است که بر اساس آن با دانش­آموزان ارتباط برقرار می­کنیم و همچنین رابطه تنگاتنگی با خانواده­ها آنها داریم و در مدل تربیتی این مؤسسه، توجه به تحصیل، معنویت، نشاط و پویایی، رشد و توسعه دانش­آموزان با توجه به نظام جمهوری اسلامی است که بایستی مهارت­هایی نیز در وجودشان شکل بگیرد.

 

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه افزود: در تمامی یکصد برنامه­ای که برای 5 سال طراحی شده است، مشخص شده که این برنامه کدام ابعاد هرم تربیتی را رشد و توسعه می­دهد و برای کدام سال است.

 

تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود درباره حوزه علمیه این مؤسسه گفت: حوزه علمیه آیت­الله بهجت(ره) حوزه­ای است که خروجی­های این طرح تربیتی در استان­های مختلف که به حوزه روی می­آورند، وارد این مدرسه علمیه می­شوند.

 

وی تصریح کرد: ورود دانش­آموزان این طرح تربیتی به حوزه علمیه، ساز و کارهایی دارد که طرح، ایده­ و برنامه­هایی برای آن وجود دارد تا بتوانند طلبه تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند و خروجی­هایی که حداقل 5 سال با طلبه­ای در ارتباط بوده­اند.

طرح تربیت مربی ضرورت کار تبلیغ

حجت­الاسلام محلاتی­ یگانه درباره یکی دیگر از فعالیت­هایی که در مؤسسه یاوران سبز موعود انجام می­شود، ابراز داشت: از دیگر فعالیت­های این مؤسسه، طرح تربیت مربی است که از سوی معاونت آموزش این مؤسسه و با توجه به ضرورت کار تبلیغ صورت می­گیرد.

 

مدیر طرح تربیتی مؤسسه یاران سبز موعود افزود: بسیاری از گروه­ها در شهرهای مختلف از طرح­های این مؤسسه استقبال کرده و درخواست آموزش این طرح­ها و روش­ها را داشتند./822/ت301/ف

ارسال نظرات