۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۲۹۰۴
فرمانده پایگاه بسیج فیضیه:

مدرسه فضیه مهد پرورش بزرگترین شهدای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده پایگاه بسیج مدرسه فیضیه، این مدرسه را مهد پروش بزرگترین شهدای انقلاب خواند و گفت: شهدای گرانقدری همچون شهید محلاتی، آیت الله بهشتی، استاد مطهری، حجت الاسلام شاه آبادی از هدایای فیضیه به اسلام هستند.
حجت الاسلام شاهمرادي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد شاهمرادی، فرمانده بسیج پایگاه مدرسه فیضیه قم،شب گذشته در جمع طلاب حاضر در گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از طلاب ممتاز بسیجی با بیان این که بسیج طلاب با الهام از تاکیدات امام خمینی مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ انقلابی در حوزه های علمیه شکل گرفته است، گفت: پایگاه مدرسه فیضیه در ابتدا در قالب یک نهاد مثل سایر مراکز بسیج فعالیت می کرد اما بعد از گذشت زمان و کسب تجربیات در تبین و تدوین رسالت های خود نگاهی جهانی را مبنای فعالیت های خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به این که بسیج مدرسه فیضیه در سال 74 آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مدرسه فیضیه با تشکیل ستاد اعزام به جبهه فعال بود و طلاب و روحانیون و علما را برای اعزام به جبهه ساماندهی کرده است.

 

وی ادامه داد: بسیج فیضیه در تجربه تاریخی خود فقط اقدامات سیاسی ندارد چرا که از اهداف تشکیل بسیج طلاب ایجاد نشاط در بین طلاب بوده است و در سایر بخش های آموزشی، تفریحی و ورزشی و تبلیغی نیز فعالیت های مدونی دارد.

 

فرمانده بسیج مدرسه فیضیه قم با اشاره به برنامه های این پایگاه که عبارتند از برگزاری ورزش صبحگاهی؛ کوهنوردی دسته جمعی، اردوهای راهیان نور، اردوهای علمی و سیاحتی و زیارتی است، افزود: این گونه فعالیت ها در مدرسه فیضیه که محل بحث و درس طلاب است با هدف روشنگری در فضای سیاسی و بصیرت بخشی برگزار می شود و این تاکید رهبر معظم انقلاب است که مسائل سیاسی در حوزه های علمیه جریان داشته باشد.

 

وی بیان این که بسیج طلاب عاری از هرگونه سیاسی کاری و حزب بازی است، ادامه داد: به طور خلاصه ما تلاش می کنیم تا طلاب در کنار تلاشهای علمی به بصیرت سیاسی مسلط شوند و با تسلط بر این دو، بتوانند به عنوان نیروهای مفید برای اسلام و انقلاب خدمت کنند.

 

حجت اسلام شاهمرادی با بیان این که برنامه های طلاب قطعا باید به سمتی برود که رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا ترسیم کرده اند، گفت: نکته کلیدی که ایشان در سخنرانی خود در سفر استانی قم اعلام  داشتند این است که طلبه بسیجی باید اخلاص، بصیرت و آگاهی و عمل به هنگام را در خود تقویت کرده و زمان شناس باشند.

 

وی ادامه داد: تحقیقات ما در رابطه با شهدای فیضیه این موضوع را اثبات می کند که روحانی شهید سید یونس رودباری نخستین شهید فیضیه است که قبل از انقلاب به دست نظامیان ستم شاهی به شهادت رسیده و البته حوزه علمیه فیضیه مهد پروش بزرگترین شهدای انقلاب بوده است که در آن به درس و بحث پرداخته اند که  شهدای گرانقدری همچون شهید محلاتی، آیت الله بهشتی، استاد مطهری، حجت الاسلام شاه آبادی از هدایای فیضیه به اسلام هستند./837/پ203/ف

ارسال نظرات