۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۴۵۹۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد؛

ثبت وقف جدید در شهرستان خدابنده برای ساخت حسینیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت یک وقف جدید در شهرستان خدابنده برای ساخت حسینیه خبر داد.
حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر جنتی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به منظور ترویج سنت حسنه وقف اقدامات متعددی در راستای ترویج انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه نمایشگاه‌های موضوعی متعددی در حوزه وقف برگزار می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها به صورت مستمر و در جوار بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها دستاوردهای وقف و تاثیر آن در زندگی اجتماعی بیان و به تصویر کشیده می‌شود، گفت: وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری داشته است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به وجود بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان زنجان افزود: در حال حاضر موقوفات شاخص بسیاری در استان داریم که در حل مشکلات مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به موقوفات پزشکی استان از جمله موقوفه هوشمند بیان کرد: این موقوفه که از نظر ارزش مادی نیز بسیار با ارزش است، برای حل مشکلات درمانی وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به آمار بالای موقوفات در راستای روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: البته موقوفات در حوزه ساخت مسجد و حسینیه نیز زیاد است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه اواخر آذرماه سال قبل نیز یک وقف جدید در خدابنده در حوزه ساخت حسینیه به ثبت رسیده است، بیان کرد: این موقوفه در قالب یک عمارت مسکونی و با ارزش یک میلیارد ریال از سوی یدالله شهید ثبت شده است.

وی تصریح کرد: مساحت موقوفه 281 متر مربع بوده و با توجه به نیت واقف در راستای ساخت حسینیه هزینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف نشست‌های متعددی با آنها برگزار شده است، گفت: در این راستا قراردادهای متعددی با ارگان‌های ذیربط به منظور ترویج سنت حسنه وقف منعقد شده است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه یکی از تفاهم‌نامه‌های مهم اوقاف، اعلام همکاری با بنیاد نخبگان بوده است، تصریح کرد: با توجه به حمایت اوقاف از طرح‌های پژوهشی در حوزه وقف، این اقدام صورت گرفته است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات