۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۹۷۷۶
آیت الله یزدی:

حتی یک ذره حب ریاست و دنیا در آیت الله مهدوی کنی احساس نکردم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجلس خبرگان رهبری، آیت الله مهدوی کنی را از شخصیت های شناخته شده درنظام اسلامی دانست و گفت: من یک ذره حب ریاست و دنیا در آیت الله مهدوی کنی ندیده ام و ایشان از چهره هایی هستند که در بین مردم نیز جایگاه خاص خود را دارند.
آيت الله يزدي آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیرمجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم معرفی آیت الله کعبی به عنوان معاون جدید جامعه و نظام جامعه مدرسین که در قم برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری اجلاس خبرگان رهبری، ابراز داشت: طبق روال معمول برنامه های اجلاسیه های خبرگان در جلسات هیات رییسه، تنظیم، تصویب و اجرایی می شود.

وی افزود: یک شب مانده به روز اجلاس نیز هیات رییسه جلسه دارد که نظرات اعضا را برای اجرا می گیرند.

آیت الله یزدی با بیان اینکه هیات رییسه مجلس خبرگان دو جلسه برگزار کرده است، اظهار داشت: برنامه های اجلاسیه خبرگان نیز مشخص شده است، مهمانان اجلاسیه نیز که دو نفر از شخصیت ها هستند نیز مشخص شده اند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اولین برنامه دستور کار اجلاس آینده خبرگان رهبری بعد از نطق افتتاحیه و نطق های پیش از دستور، انتخاب هیات رییسه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره رییس، نواب رییس و هیات رییسه تمام شده است و باید مجددا انتخاب شوند، در این دوره انتخابات هیات رییسه برگزار خواهد شد.

آیت الله یزدی گفت: تبعا در صدق انتخاب باید چند نفر باشند که انتخابات صدق کند، انتخاب نیز به عهده اعضای مجلس خبرگان است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوره قبل از این دوره نیز آیت الله جنتی کاندیدا شدند، یک دوره نیز من کاندیدا شدم تا انتخابات صدق بکند.

آیت الله یزدی ابراز داشت: آن گونه که من اطلاع دارم در این دوره و آیت الله مهدوی کنی هم کاندیدا هستند و آقای هاشمی نیز طبق روال کاندیدا هستند، البته من دقیقا نمی دانم چون بعضی می گویند ایشان به آقای مهدوی پیغام داده اند که چون شما هستید، من نیستم و بعضی نیز جور دیگری بیان می کنند.

وی تاکیدکرد: علی القاعده دو نفر هستند و مجلس خبرگان رهبری تصمیم نهایی را خواهند گرفت و اعضا نیز به صورت مخفی رای خود را خواهند داد.

آیت الله یزدی افزود: جمله ای که من لازم است در اینجا بیان کنم، این است که شنیده می شود گوشه و کنار که مقام معظم رهبری راجع به برخی از انتخاب ها و افراد نظر دارد، من با صراحت با یک واسطه از مقام معظم رهبری باید بگویم که ایشان فرموده اند من نظر اثبات و نفی ندارم و طبعا خبرگان آزاد هستند که هرآنچه نظرشان است را عمل کنند.

وی گفت: حتی در جلسه اخیری که در رسانه ها هم اعلام شد که کمیسیون تحقیق خدمت ایشان بودیم و بنده گزارشی ارائه کردم و آقایان گفتند راجع به انتخابات آینده بحث و صحبتی شود گفتد که محذور برای رهبری نباید ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر ایشان لازم دانستند خودشان می فرمایند، در جلسه که رهبری راجع به مسائل صحبت کردند، راجع به مساله انتخابات خبرگان مساله ای را نفرمودند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: روال عادی هم همین است که ما نباید ایشان را در محذوریت بگذاریم و ایشان هم نباید خود را درگیر این مسائل بکنند و طبعا هرچه خود خبرگان صلاح بداند تصمیم خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: در اجلاسیه آینده خبرگان آقای جلیلی و صالحی نیز سخنرانی خواهند داشت و در در روز آخر نیز اعضا به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تحلیل خود از شخصیت آیت الله مهدوی کنی نیز تصریح کرد: من معمولا در جلسات به ایشان رییس العلما در تهران می گویم، در جلسه ای که در تهران بودیم ایشان به شوخی گفت چرا فقط می گوئید در تهران، چون رییس العلما اطلاق دارد و همه اعضا هم می دانستند که من مزاح می کنم.

آیت الله یزدی ابراز داشت: ایشان از شخصیت های شناخته شده در کشور هستند، قبل از انقلاب خدمات ایشان در جریان مبارزات و پس از انقلاب در دوران وزارت کشور و سایر مسؤولیت ها که جریان جلسه سه نفری که امام ترتیب داده بودند آیت الله مهدوی از طرف امام بودند، من از طرف سه قوه بودم و مرحوم اشراقی از رییس جمهور بودند، در حالی که ایشان مسؤولیت وزارتخانه داشتند و معاون امور سیاسی شان نیز مرحوم آقای زواره ای بودند که این جلسات و جزئیات آن ثبت و ضبط است.

وی بیان داشت: الان نیز پایگاه درس ایشان جایگاه ایشان را مشخص می کند، ایشان در تهران مسؤولیت مدرسه علمیه مروی را دارند، درس خارجی هم دارند که در آنجا تدریس می کنند، جلسات علمی شان نیز معمولا جلسات شناخته شده است.

آیت الله یزدی با اشاره به ریاست آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: ریاست جامعه روحانیت مبارز نیز با آیت الله مهدوی کنی است که خوشبختانه به خوبی هم با فراز و نشیب هایی که گذشته و اختلافاتی که در هر مجمموعه ای وجود دارد، مدیریت ایشان مدیریت فوق العاده ای بوده است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شخصیت ایشان یک شخصیت شناخته شده در کشور است و نیازی به این من و امثال من بخواهیم ایشان را معرفی کنیم ندارد، چراکه معرف باید اعرف از معرف باشد.

آیت الله یزدی گفت: من در طول مدت مسؤولیت و همکاری هایی که با ایشان داشتم، می دانم که برجستگی های خاصی در ایشان است.

وی افزود: اخلاص و خلوص ایشان در درجه بسیار بالایی است، من یک ذره حب ریاست و دنیا در ایشان احساس نکردم و انصافا در تمام مسؤولیت هایی که داشته اند موفق بوده اند.

آیت الله یزدی با بیان اینکه آیت اله مهدوی چهره شناخته شده کشوری هستند و نیازی به معرفی ندارند، خاطرنشان کرد: محبوبیت خاص اجتماعی هم در بین مردم دارند، با این وجود ایشان در نهایت صفا، سادگی و صمیمت زندگی می کنند، من به منزل ایشان نیز رفته ام، ایشان زندگی بسیار ساده و معمولی دارند برخلاف خیلی ها که زندگی شان تجملاتی است ایشان همان زندگی ساده طلبگی متناسب با شان خود را دارند./924/ت301/ص
ارسال نظرات