۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۹۶۰۳
امام جمعه قم:

آمریکا با حرکات کاریکاتوری سعی دارد شکست های خود در منطقه را جبران کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، اتفاقات 25 بهمن را یک خط آمریکایی و استکباری برای جبران شکست های پی درپی در منطقه دانست و نسبت به تلاش سران استکبار برای مصادره انقلاب های اسلامی ایجاد شده در منطقه هشدار داد.
1/ حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري 1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، تحولات اخیر در منطقه و جهان اسلام را بسیار حساس و مهم ارزیابی کرد.

وی موج بیداری اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز به لطف خدا شاهد دو جریان بیداری و اسلام خواهی تؤام با ماهیت ضد آمریکایی و همچنین جریان افول آمریکایی در منطقه هستیم که باید اینها را به برکت انقلاب ایران دانست.

آیت الله حسینی بوشهری، خواستار هوشیاری مردم منطقه در برابر توطئه های استکبار جهانی شد و بیان داشت: ملت های منطقه باید شرایط موجود و حساسیت ها را درک کنند و ضمن حفظ وحدت و هوشیاری مراقب باشند انقلاب آنها از سوی استکبار و نیروهای خارجی مصادره نشود.

وی جنایات معمر قذافی دیکتاتور جنایتکار لیبی را محکوم کرد و ابراز داشت: این دیکتاتور که از مردم خود فاصله گرفته، به جان آنها افتاده و دست به کشتار آنها زده است.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: دیکتاتور لیبی در سال های اخیر با آمریکا وارد معامله شد و تجهیزات هسته ای را به آمریکا تحویل داد که این اوج خیانت این دیکتاتور به ملت لیبی و جهان اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مواضع آمریکا و استکبار جهانی در قبال این اتفاقات اشاره کرد و با بیان اینکه این تحولات درس عبرت بزرگی است، ابراز داشت: امروز در اثر موج بیداری و خیزش ایجاد شده، ابرقدرت ها هم در برابر دیکتاتورها موضع گرفته اند و از سویی معمر قذافی را تهدید می کنند که اگر از قدرت کنار نرود به کشور او حمله خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر فرد و حکومتی که متکی به مردم خود نباشد چنین سرنوشت مرگباری در انتظار او خواهد بود، خطاب به آمریکا و استکبار جهانی تاکید کرد: مردم لیبی و منطقه اجازه نمی دهند مثل عراق و افغانستان به آنها حمله نظامی صورت دهید و اگر چنین کاری را انجام دهید گور خود را کندیده اید و مردم این کشورها از انقلاب خود محافظت خواهند کرد.

امام جمعه قم در ادامه گریزی به آشوب و بلوای فتنه گران در 25 بهمن زد و با محکوم کردن چراغ سبز مجدد فتنه گران به آمریکا و استکبار جهانی، تصریح کرد: آمریکا می خواهد با حرکات کاریکاتوری و دامن زدن به اغتشاشات شکست های خود را در منطقه را جبران کند.

وی ادامه داد: آنها از سویی دیگر می خواهند ما را با مسایل داخلی مشغول کنند و اجازه ندهند انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان الگوی سایر انقلاب ها مطرح باشد و این مساله برای آنها بسیار تلخ است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: بر اساس مستندات خطوط اتفاق 25بهمن از آمریکا شروع شد و آنها قصد تدوام اغتشاشات را دارند و به دنبال فعال کردن ضد انقلاب در داخل کشور هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وضعیت آرام کشور، بیان داشت: مردم ایران با آرامش کامل به استقبال سال جدید و بهار می روند و حاضر نیستند حتی به این گونه مسایل فکر کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه به مناسبت های ملی اشاره کرد و با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امدادیادآور شد: امام خمینی (ره) با دیدی وسیع و بلند اقدام به تاسیس این نهاد مهم کردند و خوشبختانه کمیته امداد در زمان فعالیت خود توانسته است در رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) ثابت کرده خدمت گذاری صادق برای مردم است، خواستار کمک مردم به محرومان و بی بضاعت ها شد و گفت: با وجود همه اقدامات و فعالیت های انجام شده هنوز هم کسانی در جامعه هستند که نتوانسته اند خرید شب عید خود را انجام دهند به نان شب نیز محتاجند و مردم باید به آنها کمک کنند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد،خدمات و فعالیت های این کانون ها را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب زمینه انس بیشتر نسل جوان با مساجد فراهم شود تا آنها در برابر نقشه های و توطئه های دشمنان بیمه شوند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات