۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۹۹۵۳۹
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

انجام مناسک حج بهترین راه برای مقابله با انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، انجام مناسک حج را بهترین راه برای مقابله با انحرافات دانست و اظهار کرد: امروز خطوط مختلفی در جامعه یافت می‌شود که می‌خواهند جوانان را گمراه و از خط اصلی خود منحرف کنند که انجام مناسک حج یکی از راه‌های مقابله با این انحرافات است.
آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار شماری از دانش‌آموزان اعزامی به عمره مفرده، گفت: اعزام دانش‌آموزان در زمان نوجوانی به مکه مکرمه کاری ارزشمند و پسندیده است.

وی با بیان این که اجتماع دانش‌آموزان در مناسک حج کار بسیار خوبی است، خطاب به نوجوانان تصریح کرد: قدر این فرصت را بدانید و از این گردهمایی و اجتماع کمال استفاده را ببرید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انجام مناسک عمره و حضور در مشاهد بزرگ‌ترین افتخار برای انسان است و بهترین فرصت برای تقرب به خدا و نزدیک شدن به درگاه الهی و کسب معرفت و برکت الهی است.

وی تاکید کرد: باید این فرصت‌ها را غنیمت بدانید؛ شما در آغاز جوانی هستید که در این اجتماع نورانی حضور می‌یابید و این آغاز در زندگی شما اثر طولانی خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با توجه به وجود انحرافات مختلف در جامعه امروزی، انجام مناسک حج را بهترین راه برای مقابله با انحرافات دانست و ادامه داد: امروز خطوط مختلفی در جامعه یافت می‌شود که می‌خواهند جوانان را گمراه و از خط اصلی خود منحرف کنند و یکی از راه‌های مقابله و بیمه جوانان و نوجوانان،‌ انجام مناسک حج است که هر سال برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه حج بالاترین کلاس تربیتی است،گفت: اگر انسان در چنین راه الهی و مشاهد مشرف راه یابد، همیشه تربیت الهی پیدا می‌کند؛ زیرا اگر ما بخواهیم برای تربیت جوان و نوجوان هر چه تلاش کنیم، تاثیر آن به اندازه کلاس حج نخواهد بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: این که از اوان جوانی، انسان به عمره اعزام شود و در چنین مسیر الهی قرار گیرد و به انجام مناسک حج بپردازد، ‌توفیقی بزرگ است که به آسانی برای هر فردی فراهم نمی‌شود و سبب روشنایی چشم‌ها می‌شود.

وی افزود: کاش من هم نوجوان بودم و چنین توفیقی فراهم می‌شد تا به حج بروم.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم خطاب به نوجوانان عمره‌گذار تصریح کرد: باید مراقب باشید از این فرصتی که برای شما فراهم شده  است حداکثر استفاده را ببرید و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم را بخواهید، بلکه در این سفر معنوی چشمان شما به جمال حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا روشن شود.

وی با اشاره به حضور شماری از بانوان در این دیدار، حفظ حجاب را برای زنان افتخاری بزرگ خواند و افزود: امروز بانوان در امتحانات خاصی قرار دارند و باید در راه دین استقامت داشته باشند و در مقابل هجمه‌های که علیه حجاب می‌شود موضع دینی خودشان را نگه‌دارند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: چادر شما بسیار مهم است، هر چه بیشتر حجاب را رعایت کنید ثواب بیشتری خواهید برد، خانمی که با حجاب بیرون می‌آید در حقیقت اظهار اطاعت از فرمان خدا می‌کند. /917/پ201/ص
ارسال نظرات