۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۹۹۵۱۹
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

آثار و دستاوردهای مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور آیت‌الله مصباح یزدی از محصولات و آثار علمی مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی در قم رونمایی شد.
آثار و دستاوردهای مرکز دایرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، مراسم رونمایی از کتب و نرم افزارهای معاجم موضوعی و فرهنگ اعلام علوم عقلی اسلامی در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که روز پنج شنبه دوازدهم اسفندماه برگزار شد، از یازده محصول و دستاورد علمی و پژوهشی مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به مؤسسه امام خمینی(ره) رونمایی شد.

حجت‌الاسلام احمد ابوترابی رییس مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی در ابتدای این مراسم گزارشی از فعالیت های علمی این مرکز ارائه کرد.

گفتنی است، نرم افزارهای کنزالحکمه 3 مشتمل بر مجموعه معجم موضوعی شیخ اشراق، کنزالحکمه 4 مجموعه معجم موضوعی منابع منطق، کنزالحکمه 5 مجموعه‌ای از منابع فلسفی و کنزالحکمه 6 مجموعه‌ای از منابع کلامی از جمله نرم‌افزارهای تولید شده از سوی این مرکز بود که به دست رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم رونمایی شد.

کتاب‌های معجم موضوعی شیخ اشراق، مجموعه کتاب‌های منطقی در یک جلد، مجموعه دیگر منابع منطقی در دو جلد، دو جلد کتاب معجم موضوعی منابع کلامی و دو جلد کتاب معجم موضوعی منابع فلسفی از دیگر آثاری بود که در این مراسم با حضور آیت الله مصباح یزدی رونمایی و ارائه شد.

حجت الاسلام ابوترابی با تشریح دیگر فعالیت های این مرکز، فراهم کردن زمینه تحقیقات سریع، دقیق و جامع را از مهم ترین اهداف این مرکز عنوان کرد و گفت: برخوداری از کتابخانه دیجیتالی، اصطلاح نامه، چکیده نامه و نمایه ها، نمایه برمتن، سادگی با امکانات زیاد و باز بودن نرم افزار را از جمله مزایای نرم افزاهای رونمایی شده عنوان کرد.

وی جامعیت منابع، دقت در جستجو و تصویب در شوراهای علمی را از امتیازات محتوایی آثار ارائه شده از سوی مرکز دائره المعارف علوم عقلی اسلامی ذکر کرد و گفت: باید زمینه نشر تصاعدی معارف اهل بیت به وسیله تدوین مطالب در قالب نرم افزار فراهم شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات