۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۹۴۴۵
آیت‌الله نوری همدانی:

تحولات کشورهای عربی طنین صدای امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی به تحولات اخیر کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: اسلام همیشه فریادگر داشته و در اسلام از فریادگران تجلیل شده است و امروز تحولات کشورهای عربی همان طنین صدای امام خمینی(ره) است که به گوش می‌رسد.
آيت‌الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: تمامی پیامبران(ص) و امامان(ع) اهل قیام و جوش و خروش بوده اند و هدفشان برقراری حکومت صالح و براندازی حکومت طاغوت بوده است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشت: در قرآن رسیدن حضرت داود به ملک و حکمت نتیجه کشته شدن جالوت و از بین رفتن طاغوت عنوان شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود، همه امامان معصوم(ع) را دارای نقش مبارزه عنوان می کنند و آن را منحصر به حضرت حجت (عج)نمی دانند.

وی با اشاره به برخی سخنان که حضرت عیسی(ع) را یک شخصیت نصیحیت گر معرفی می کنند، گفت: این به معنای تنزل مقام حضرت عیسی(ع) از مقام نبوت به مقام یک موعظه گر است.

این مرجع تقلید بیان داشت: منافقین در زمان پیامبر اکرم(ص) تصور می‌کردند که با رحلت پیامبر(ص) کار اسلام تمام است؛ اما با اعلام وصایت امیر المومنین(ع) در روز غدیر، نقشه های آنان نقش بر آب شد و ناامید شدند.

وی با اشاره به هشدارهای پیامبر اکرم(ع) بر وحدت امت و حرکت در مسیر ولایت امیر المومنین(ع)، گفت: متاسفانه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) انحرافی به وجود آمد که چالش ها و تنش های فراوانی را در طول تاریخ دامن زد و سرنوشت تاریکی را برای ملت های مسلمان تا همین امروز دامن زده است.

وی نیاز به امام را یک نیاز ضروری برشمرد و گفت: عنوان یک باب کتاب اصول کافی، «اضطرار الی الحجه» است که اوج نیاز انسان را به رهبر نشان می دهد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اسلام همیشه فریادگر داشته است و در اسلام از فریادگران همچون دعبل خزایی و هشام تجلیل شده است.

وی با اشاره به اینکه، سوره مومن، سوره ای در وصف فریادگران است، گفت: مومن شخصی بود که در زمان فرعون به ارشاد می پرداخت و در راه حق به شهادت رسید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: تحولات امروز کشورهای اسلامی تونس، مصر، بحرین، عمان، لیبی و سایر کشورهای اسلامی طنین فریاد امام خمینی (ره) است که امروز در این کشورها شنیده می‌شود.

وی بیان داشت: سران برخی کشورهای اسلامی در راستای منافع کشورهای غربی حرکت می کنند و امروز عربستان به دلیل کاهش صادرات نفت از لیبی، صادرات خود را افزایش داده است./909/پ201/ص
ارسال نظرات