۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۸۶۸۷
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی:

فقه باید توسعه پیدا کند و متحول شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تاکید کرد: امروز نیاز است برای پاسخگویی به سؤالات و پاسخ های جدید، فقه کاربردی و متحول شود.
حجت الاسلام حميد شهرياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید شهریاری رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، روز شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار جامع فقه اهل بیت(ع) که با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه نفر، ابراز داشت: تفقه در دین باعث می شود که مبلغان پس از فراگیری علوم لازم مردم را به خیر دعوت کنند و آنها را از زشتی ها پرهیز دهند.

وی با اشاره به پیشرفت ابرازهای ارتباطی، تصریح کرد: این ابزارها و پیشرفت ها مسؤولیت ما را سنگین تر می کند.

وی تاکید کرد: گسترش ارتباطات فضای جدیدی را پیش روی ما قرار داده و پرسش های زیادی را نیز ایجاد کرده است، پیش از گسترش ارتباطات پرسش ها و سؤالات نیز محدود بود، اما امروز مخاطبان در کمترین زمان ممکن مسائل خود را از طریق وسایل ارتباطی مطرح می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز یک سوم مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند و ما با پرسش های بسیاری مواجه هستیم که نیاز به تحقیق و پژوهش مضاعف دارد.

وی پاسخگویی به پرسش های جدید را وظیفه روحانیت دانست و با بیان اینکه امروز فقه نیازمند توسعه و تحول است، خاطر نشان کرد: فقه باید کاربردی شود تا از دل این فقه پرسش های جدید نیز پاسخ داده شود.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد: امیدواریم با توجه و عنایت مراجع و علما این امکان فراهم شود که فقه را در عرصه کاربرد بیاوریم و بتوانیم مسؤولیت های خود را به درستی انجام دهیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات