۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۹۸۴۳۹
رییس مجلس:

آموزش آداب و اسرار حج باید در پروسه آموزش کشور ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی به جایگاه حج در امر آموزش اشاره کرد و آشنایی دانش آموزان را با اسرار و معارف حج مهم برشمرد و گفت: آموزش آداب و اسرار حج باید در پروسه آموزش کشور ایجاد شود و تنها در یک ماه اعزام به حج خلاصه نشود.
علي لاريجاني در اولين هم انديشي حج و جهاني شدن در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در نخستین هم‌اندیشی حج و جهانی شدن در سازمان حج و زیارت استان قم با بیان این که دو بحث در تئوری جهانی سازی و جهانی شدن مطرح است، گفت: جهان سازی، تئوری استعماری و مدرن است؛ ولی ظاهر آن بزک شده است.

وی افزود: غرب تلاش دارد از شرایط حاضر به نفع خود بهره بگیرد؛ زیرا آن‌ها به دنبال سلطه طلبی هستند و می‌خواهند وابستگی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را در کشورها ایجاد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگران از سخنان خود تصریح کرد: در حج همگرایی اجتماعی وجود دارد اگر ابعاد واقعی حج به درستی معرفی شود عامل وحدت جهانی خواهد شد. بنابر این وحدت و همگرایی جهانی با معرفی درست حج خود به خود رخ خواهد داد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری معنوی حج تاکید کرد: اگر انسان درک درستی از حج داشته باشد وحدت امت اسلامی در جهان بوجود خواهد آمد.

لاریجانی به جایگاه حج در امر آموزش اشاره کرد و آشنایی دانش آموزان را با اسرار و معارف حج مهم برشمرد و گفت: آموزش آداب و اسرار حج باید در پروسه آموزش کشور ایجاد شود و تنها در یک ماه اعزام به حج خلاصه نشود.

وی خواستار تلاش بیشتری نسبت به امر آموزش حج شد و افزود:  اگر در نظام آموزشی مفهوم، آداب حج در سرشت جوانان جا گرفت آن زمان حج واقعی اتفاق خواهد افتاد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید حج را از سن کهنسالی خارج و به سوی سن جوانی سوق داد؛ زیرا زمانی که جوان ما با حج انس گرفت آینده معنوی او تضمین خواهد شد.

وی ادامه داد: حج برای سازندگی انسان است و انسان را متحول می‌کند و می‌تواند ذخیره نفسانی باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر حج به معنای حرکت معنوی درست صورت بگیرد نباید نگران جهانی شدن و جهان سازی باشیم و به یقین اگر حج واقعی را معرفی کنیم معنویت خاصی در میان جوانان ما ایجاد خواهد شد./917/پ202/ص

ارسال نظرات