۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۹۸۳۵۴

انتشار دایرةالمعارف اسلامی در هندوستان

خبرگزاری رسا ـ گروهی از محققان هندی، دایرةالمعارف اسلامی را 24 بهمن ماه، در شهر بنگلور ایالت کارناتاکای هند، به زبان انگلیسی و در دو جلد منتشر کردند.
دايره المعارف اسلام در هند
به گزارش خبرگزاری رسا، سید اقبال زهیر، محقق اسلامی اهل بنگلور این دایرةالمعارف آموزشی اسلامی در دو جلد 1300 صفحه‌ای منتشر شده است.

این دایرةالمعارف، موضوعات مختلفی، از جمله تعاریف اصطلاحات اسلامی، زندگی پیامبر اکرم(ص)، ابعاد مختلف اسلام و تحولات آن در طول قرن‌ها، جنبش‌های اجتماعی و سیاسی جهان اسلام، علما و دانشمندان مسلمان دوره‌های گذشته، قوانین اسلامی، اقلیت‌های مسلمان، تاریخ اسلام و غیره در بر گرفته است.

سید اقبال زهیر در این باره گفت: بیشتر دایرةالمعارف‌های مربوط به اسلام و مسلمانان در غرب نوشته شده و تصویری نادرست از اسلام ارائه نموده‌اند مانند دایرةالمعارف دوازده جلدی بریل جامع‌ترین دایرةالمعارفی است که تاکنون نوشته شده، اما اسلام را مختصر توضیح داده است. بنابراین تصمیم گرفتم یک دایرةالمعارف‌ اسلامی جامع تهیه نمایم.

وی افزود: این دایرةالمعارف خلاء به وجود آمده را برطرف می کند چرا که در مدت 15 سال در حدود 50 نقشه و نمودار بزرگ رنگی مربوط به اماکن تاریخی، نبردها و سفرهای انجام شده توسط کاوشگران و دانشمندان را تحقیق کرده ام و با سبک‌های قابل‌فهم و شفاف شرح داده ام./982/گ
ارسال نظرات