۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۸۰۰۶
آیت الله نوری همدانی:

تحولات مصر و تونس پس لرزه های انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به سقوط رژیم دیکتاتوری مصر، گفت: سقوط این دیکتاتور در روز 22 بهمن یک روز مبارک را برای مردم مصر و یک روز نامبارک برای وی بود.
آيت الله نوري همداني
به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز شنبه در دیدار شماری از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت، با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی معادلات منطقه ای و بین المللی را بهم زده است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران زلزله ای بود که امروز شاهد پس لرزه های آن در منطقه و کشورهای مختلف از جمله مصر، تونس، اردن و سایر کشورها هستیم و روزی تمام مستکبران و دیکتاتورها را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی مرزهای جهان را در می نوردد، دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را تبیین و تاکید کرد: تحولات مصر و تونس نمونه ای بارز از نقش تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش امام راحل را در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار برجسته خواند و ابراز داشت: بعد از ارتحال ایشان نیز مقام معظم رهبری با قدرت و به بهترین شکل ممکن انقلاب اسلامی را مدیریت کرده اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز تفکر انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شده و باید بیداری محرومان و مستضعفان و ذلیل شدن مستبکران را از آثار انقلاب اسلامی دانست و قدردان این نظام بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده اند تا چراغ فروزان نظام را خاموش کنند، اما به فضل الهی این انقلاب در اوج عزت و اقتدار ایستاده و در عرصه های مختلف دستاوردهای بیشماری را کسب کرده است.

حضرت ‌آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، به تحلیل و بررسی حوادث و جریانات روز پرداخت و ابراز داشت: تحولاتی که در کشور مصر روی داد به برکت انقلاب اسلامی ایران بود و از ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم مصر مردمی با فرهنگ هستند و در بینشان افراد متدین بسیاری وجود دارند، میدان التحریر قاهره نیز میدان خاطره انگیز همچون میدان شهدای قم است.

وی افزود: حسنی مبارک راه انور سادات را در پیش گرفته بود و تبدیل به سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی شد و مردم این کشور نیز در برابر رژیم او قیام و او را مجبور به کناره گیری کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: 22 بهمن و سقوط حسنی مبارک برای وی یک روز نامبارک و برای مردم مصر یک روز مبارک و فرخنده بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات