۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۹۷۶۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

روحانیت در مقابله با رسانه‌های معاند اسلام، مسؤولیت مهمی بر دوش دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع طلاب تبریز با تأکید بر این‌که رسالت امروز روحانیت حساس‌تر از گذشته است، گفت: با گسترش رسانه‌های معاند اسلام و افزایش شایعات علیه نظام اسلامی، روحانیت نقش روشنگرانه مهمی بر عهده دارد.
حجت الاسلام والمسلمين فاضل گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن فاضل گلپایگانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در جمع ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه و طلاب اذربایجان شرقی در حوزه علمیه طالبیه تبریز اظهار داشت: جایگاه علما و حوزه های علمیه بر کسی پوشیده نیست، افتخار روحانیت سربازی امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه بر سر سفره حضرت ولی‌عصر(عج) نشسته‌اند، گفت: اگر به این امر آگاهی داشته باشیم دیگر حسرت دوستانی که در خارج از حوزه دکتر و مهندس شده و یا دارای شغل اداری شده اند را نخواهیم خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جایگاه روحانیت قابل مقایسه با تجار بازار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و یا شغل های دیگر نیست، رسالت امروز روحانیت بسترسازی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی با تاکید بر اینکه فرصت برای گسترش مبانی ارزشمند دینی در نظام اسلامی فراهم شده است، گفت: نتیجه سال ها مجاهدت علما و حوزه های علمیه امروز در دست طلاب است، نباید به سادگی این فرصت ارزشمند را از دست داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای تبلیغی قبل از انقلاب اسلامی ادامه داد: روحانیت در اوج خفقان رژیم ستمشاهی به انتشار مبانی ارزشمند دینی می پرداخت، امروز که هیچ مانعی برای رسالت ذاتی روحانیت وجود ندارد، کم کاری قابل قبول نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رسالت امروز روحانیت حساس‌تر از گذشته است، گفت: با گسترش رسانه‌های معاند اسلام و افزایش شایعات علیه نظام اسلامی، روحانیت نقش روشنگرانه مهمی بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به طلاب علوم دینی با تأکید بر توجه به اخلاص و تقوا گفت: اگر روحانیت به سلاح علم مجهز نباشد، با مقبولیت عمومی مواجه نخواهد شد، مردم خواهان روحانی باسواد و آگاه به زمان هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات