۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۹۷۶۲۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا می خواهد مبارک به سرنوشت بن علی دچار نشود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای منطقه، تناقض گویی آمریکایی ها در باره دیکتاتور مصر را صرفا یک اقدام تاکتیکی عنوان کرد و گفت: آمریکا نگران است که نکند حسنی مبارک به سرنوشت زین العابدین بن علی رییس جمهور فراری تونس دچار شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري عضو شوراي عالي حوزه علميه قم
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل خود از اتفاقات اخیر در کشورهای منطقه گفت: آنچه که در کشورهای عربی به ویژه مصر و در حال رخ دادن است مساله جدیدی نیست.

عضو جامعه مدرسین گفت: بالقوه این حالت ها در این کشورها وجود داشته است و گاهی نیز به مرحله ظهور رسید، اما به خاطر خفقان حاکم و استبداد حاکم مردم اجازه طرح خواسته ها و مبارزه خود را نداشتند.

وی تصریح کرد: به دلیل وابستگی حاکمان این کشورها به استکبار و ابرقدرت ها مردم به این جمع بندی رسیدند که با پرهیز از احتیاط کاری هایی که برخی انجام می دادند معادلات را بهم بزنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: با بسیاری از تظاهر کنندگان و مردم مصر که مصاحبه می شود می گویند ما برای شهادت آماده ایم و در این راه حاضریم همه چیز خود را فدا کنیم.

امام جمعه قم ابراز داشت: اینها قطعا پیروز هستند، ملت عاشق شهادت پیروز است و توپ و تانک و مسلسل و تمام تهدیدات اثر ندارد و ترفندهای دشمنان در برابر آنان به جایی نخواهد رسید.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: حرکت مصر در صورتی که به پیروزی برسد، می تواند در کل منطقه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: این تحولات می تواند معادلات کشورهای اروپایی را نیز بهم بزند تا به تجدید نظر جدی بیفتند که این شکل حمایت بی چون و چرا از عوامل شان در منطقه جز رسوایی چیز دیگری را به ارمغان نمی آورد.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: حرکات آمریکا و تناقضات آنها صرفا یک حرکت تاتیکی است، اینها عملا به آخر خط رسیده اند، اینها مرحله ای پیش می روند تا حسنی مبارک به سرنوشت بن علی دچار نشود.

امام جمعه قم تاکید کرد: مبارک دیگر مهره خوبی برای آنها نیست و آمریکا و غرب نمی توانند روی او حساب باز کنند، شیوه برداشتن مبارک فرق می کند، اما استراتژی شان یکی است./924/ت302/ج
ارسال نظرات