۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۹۷۴۶۶
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

ترویج فرهنگ وقف نیازمند بازنگری شیوه‌های تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، همایش نقش روحانیت در ترویج سنت حسنه وقف در بناب برگزار شد.
حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در همایش نقش روحانیان در گسترش فرهنگ وقف در بناب، اظهار داشت: حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش علوم اسلمی در شمال غرب، فرصتی برای ترویج شعائر اسلامی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: حضور معنوی طلاب و روحانیان حوزه علمیه بناب در میان مردم و اعزام برای تبلیغ به دیگر شهرهای استان، این امکان را فراهم کرده تا نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف بیش از گذشته پررنگ شود.

حجت الاسلام نوبری با بیان این‌که نسبت به ترویج سنت حسنه وقف کم کاری صورت گرفته است، تصریح کرد: برای شهری مذهبی مانند بناب که از لحاظ مذهبی و علمی زبانزد ملت ایران بوده، شایسته نیست که مردم متدین آن در زمینه وقف کم لطفی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطر‌نشان کرد: متأسفانه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش علوم دینی در کشور هیچ موقوفه ای ندارد؛ از این رو نیازمند بازنگری در نوع تبلیغ برای ترویج سنت حسنه وقف هستیم.

وی با تأکید بر جهت‌دهی به نیات واقفان ادامه داد: احیای موقوفات، تبدیل رقبه و آستان امامزدگان به مراکز فرهنگی مذهبی و به روز کردن درآمدهای حاصل از وقف مهم‌ترین اولویت کاری این اداره کل به شمار می‌رود.

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی باقری ‌بنابی، امام جمعه بناب، در سخنانی با تأکید بر این که مسأله وقف چه قبل و چه بعد از انقلاب مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: اگر امروز مسؤولان تحقیق و بررسی کنند، مشخص می‌شود که خیلی از اماکن موقوفی هستند که ناشناخته مانده‌اند‌ یا از سوی برخی سودجویان تصرف شده‌اند.

وی با بیان این‌که بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب جایز نیست، گفت: همکاری روحانیت، حوزه‌های علمیه و عموم مردم برای احیای موقوفات تصرف شده ضروری است./935/پ202/س
ارسال نظرات