۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۹۶۹۸۵
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

همراهی مردم با امام راحل مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، همراهی مردم با امام خمینی(ره) را مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب با محوریت امام خمینی‌(ره) و همراهی مردم شکل گرفت.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از اجرای بیش از سیصد ویژه برنامه فرهنگی این استان در ایام دهه‌ فجر امسال خبر داد.

وی دهه‌ ‌فجر را فصل میعاد درخشان ملت با آرمان‌های انقلاب خواند و افزود: این ایام امید و نشاط را برای توسعه کشور به ارمغان می‌آورد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: اگر چه ایام فجر ده روز است ولی عقبه‌ای‌ از یک سال تلاش و سی‌ویک سال حضور را به دنبال دارد.

وی ایام بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی را فصل پویای جوانان امروز و فردا اعلام کرد و گفت: باید همه تلاش خود را در راستای بصیرت‌بخشی به این نسل سوق دهیم.

حجت الاسلام اشجری همراهی مردم با امام (ره) را مهم‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: شاکله انقلاب با محوریت امام خمینی (ره) و همراهی مردم شکل گرفت.

وی اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) توانست با همراهی و همگامی مردم همه مرارت‌ها و مشکلات را تحمل کرده و با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی یک الگوی جهانی برای نجات محرومان شکل دهد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بیداری امروز کشورهای عربی را حاصل این الگوگیری برشمرد و افزود: امروز خبر خروش مردم مصر و بیداری مردم تونس و اردن حاکی از به ثمر نشستن رویکرد امام(ره) از صدور انقلاب به تمام جهان است.

وی با بیان این که این بیداری موجب خشم و ترس استکبار جهانی شده است، اظهار داشت: ما امروز قدرت جهانی انقلاب را در بیداری کشورها و هراس استکبار مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام اشجری، تبیین اهداف و رویکردهای امام راحل را موجب تداوم و پایداری هر چه بهتر پایه‌های انقلاب ذکر کرد و بیان داشت: دهه‌ فجر فرصتی است تا بتوانیم از گذشته خود درس بگیریم و این مسیر را برای آیندگان هموار کنیم.

وی، ایجاد روحیه امید و نشاط را مهم‌ترین اهداف برنامه‌های دهه فجر اعلام و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین گناه را ایجاد ناامیدی در مردم می‌داند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به چگونگی اجرای برنامه‌های ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: بیش از 32 جشنواره در این روزها برگزار می‌شود که بیست ونهمین جشنواره تئاتر فجر به میزبانی گیلان، جشنواره استانی شعر فجر و فیلم کوتاه از جمله آن است.

وی از اجرای سومین دوره مسابقات رباتیک در استان خبر داد و افزود: این مسابقه ملی به میزبانی گیلان از 19 تا21 بهمن جاری در پنج رشته توسط پارک علم و فناوری اجرا می‌شود.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که زنگ انقلاب همزمان با ورود تاریخی امام راحل در مدارس سراسر استان با عنوان گلبانگ انقلاب نواخته می‌شود، اظهار داشت: ناقوس کلیساها و بوق کشتی‌ها نیز در همین روز به صدا در می‌آید.

وی، رژه موتورسواران، اسکیت‌سواران و موتورسواران از فرودگاه رشت به سمت گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های صبح روز 12 بهمن اعلام کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که برنامه‌های دهه فجر در سه بخش همایش‌ها، جشنواره‌ها و خدمات شکل گرفته است، افزود: خدمت‌رسانی به مردم در قالب اعزام پزشکان به مناطق محروم و ویزیت رایگان در اولویت برنامه‌های خدماتی قرار گرفته است.

وی به فعال شدن همه پایگاه‌های مقاومت در ایام دهه فجر اشاره و تصریح کرد: بسیج از ظرفیت بالایی برای حضور در عرصه‌‌های مختلف برخوردار است و باید از ظرفیت آن در این لحظات تاریخی استفاده کرد.

حجت الاسلام اشجری اجرای مسابقه استانی با عنوان «روزهای خوب خدا» را یکی دیگر از برنامه‌ها ذکر کرد و بیان داشت: بازگویی خاطرات والدین برای کودکان و نوجوانان از رویکردهای این طرح است.

وی همچنین برگزاری جلسات تخصصی با محوریت بحث‌های انقلاب برای جوانان و قشرهای دانشگاهی را مهم برشمرد و افزود: این جلسات در راستای افزایش بصیرت نسل حاضر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که راهپیمایی سی‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با‌شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، اظهار داشت: سخنران روز 22 بهمن نیز آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران است./950/پ202/س
ارسال نظرات