۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۹۶۹۵۸
عضو مجمع روحانیان مجلس:

با توجه به تحولات پر شتاب خاورمیانه انتخاب صالحی اقدام مناسبی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی سلیمی گفت:در شرایطی که منطقه خاورمیانه دچارخیزش های بزرگ اسلام خواهی است و روند حوادث پر شتاب است انتخاب آقادی صالحی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامی مناسب بود.
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده در مجلس هشتم
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: ویژگیها و خصوصیات دکتر صالحی موجب شد تا نمایندگان در انتخاب وی برای تصدی پست وزارت خارجه تردید نکنند.

وی افزود: اشراف آقای صالحی به زبان عربی بواسطه زندگی کردن در کربلای معلی و تسلط به زبان انگلیسی وی باعث قدرت بیشتر رسانه ای وزیر خارجه بوده و در تعاملات با کشورهای همجوار تاثیر گذار خواهد بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات پیش روی دولتهای منطقه به خاطر بیداری ملتها در برابر دیکتاتور گفت: در شرایطی که منطقه خاورمیانه دچار خیزش های بزرگ اسلام خواهی است و روند حوادث پر شتاب است انتخاب آقادی صالحی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامی مناسب بود.


حجت السلام سلیمی با اشاره به اینکه سیاست دستگاه دیپلماسی کشورمان می تواند در تحولات منطقه تاثیر گذار باشد گفت: روشنگری مواضع انقلاب اسلامی و پیام خمینی کبیر (ره) می تواند تاثیر بسزایی در خیزش های انقلابی و اسلام خواهانه ملتهای خاورمیانه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی وعده داده بود انقلاب اسلامی به تمام نقاط جهان در حال صادر شدن است به همین خاطر بیداری ملتهای تونس و مصر را نقطه آغاز باز خورد های دریافت پیام انقلاب اسلامی ایران می دانیم.

نماینده اصولگرای مجلس هشتم ابراز داشت: در عین حال آقای صالحی کارنامه قابل قبولی در دوران تصدی بر کرسی ریاست سازمان انرژی اتمی از خود ارائه داد به همین خاطر مطمئنا در حوزه دیپلماسی بین الملل و دفاع از حقوق حقه هسته ای کشورمان موفق ظاهر خواهند شد. /955/ت302/ج

ارسال نظرات