۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۹۶۹۵۲
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

دو نفر از گردانندگان سایت های متسهجن حکم مفسد فی الارض گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور در رابطه با دو مجرم که به عنوان مفسد فی الارض در دستگاه قضایی شناخته شدند ایراد داشت: دو مجرمی که به عنوان مفسد فی الارض دستگیر شده اند، در قالب سایت های مستهجن به صورت تشکیلاتی و شبکه ای فعالیت می کردند و توسط کار منظم اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی شدند.
نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور در نشست خود با اصحاب رسانه در عصر روز دوشنبه با اشاره به اینکه حکم پانزده نفر از متهمان فتنه 88 در دستگاه قضایی قطعی شده اظهار داشت: حکم این افراد از شش ماه تا چهار سال حبس، شلاق و محرومیت می باشد.

وی همچنین در خصوص برخورد دستگاه قضایی با شرکت های هرمی ابراز داشت: موضوع شرکت های هرمی یکی از مواردی است که اخیرا افراد جامعه را گرفتار خود کرده، از این رو سیستم های اطلاعاتی و دادسراها ماموریت یافته اند با این موارد به طور جدی برخورد کنند.

وی یاد آور شد: طی یکی از مراحل برخورد با شرکت های هرمی حدود دویست دفتر شرکت شناسایی و سیصد نفر از گردانندگان آن دستگیر شدند که هم اکنون تعدادی از افراد دستگیر شده در بازداشت به سر می برند و تعدادی دیگر نیز با قرار مناسب آزاد شدند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تاکید کرد: برخورد با شرکت های هرمی به طور مداوم در دستور کار دستگاه قضایی و اطلاعاتی کشور قرار دارد و از متهمان بازداشت شده می خواهیم تا پول های مردم را به آنان بازگردانند.

وی همچنین در رابطه با دو مجرم که به عنوان مفسد فی الارض در دستگاه قضایی شناخته شدند ایراد داشت: دو مجرمی که به عنوان مفسد فی الارض دستگیر شده اند، در قالب سایت های مستهجن به صورت تشکیلاتی و شبکه ای فعالیت می کردند و توسط کار منظم اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی شدند.

وی با ابراز تشکر از عموم مردم جهت همکاری با دستگاه امنیتی و قضایی به خاطر ارائه اطلاعات و اخبار برای شناسایی مفسدان و مجرمان بیان داشت: به زودی حکم دو مجرم سایت های مستهجن اجرایی می شود.

سخنگوی دستگاه قضایی کشورمان در ادامه این نشست در خصوص ادامه برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفاسد اجتماعی ، مواد مخدر و شرارت گفت: طی هفته اخیر یکی از اشرار در استان ایلام به حکم قطعی اعدام محکوم شد و شروری دیگر از استان کرمان با کمک نیروهای اطلاعاتی و دادسرای کرمان تحت تعقیب قرار گرفت و در درگیری مسلحانه کشته شد، از سوی دیگر بررسی پرونده شرارت در شهر کرد ، تهران و قزوین نهایی شده و به زودی حکم قطعی آن صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با مخلان امنیت جامعه به سرعت برخورد می کنند و احکام متهمان در این زمینه بعد از قطعیت اجرا خواهد شد و در این راستا حکم یکی از اشرار شهر کرج نیز در ملاعام به اجرا در آمد.

دادستان کل کشور در ادامه هشتمین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در خصوص برخورد با کلاهبرداری افراد سودجو به وسیله جعل عنوان و یا دست خط مسئولان ابراز داشت: عده ای با جعل دست خط و امضای برخی مسئولان اقدام به کلاهبرداری و اخذ مال از برخی افراد کرده اند، به طوری که مدتی قبل فردی اقدام به کلاهبرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی کرده بود که پس از دستگیری به دوازده سال حبس و هشتاد میلیارد جریمه نقدی محکوم شد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه کلاهبرداری که دست خط وی را جعل کرده بود گفت: هفته گذشته فهمیدم که شخصی با جعل دست خط خودم درخواست انتقال یک پرونده قضایی را از شهری به شهر دیگر کرده بود که خوشبختانه با هوشیاری مسئولان این شخص شناسایی و دستگیر شد.

وی با توصیه به مردم از آنها خواست تا در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند و به راحتی به افراد ناشناس اطمینان نکنند.

سخنگوی دستگاه قضایی کشورمان با اعلام خبر کشف سه تن محموله مواد مخدر از سوی دستگاه امنیتی کشور گفت: علاوه بر این در یکی از استان های همجوار تهران محموله ای چهارصد کیلوگرمی کراک کشف شد که با شگرد جدید قاچاقچیان در ماشین های راهسازی مانند بولدوزر و تریلر جاسازی شده بود.

وی همچنین با اعلام خبر کشف114 کیلوگرم هروئین در استان کرمان افزود: متاسفانه در تمامی همایش های کشورهای مختلف که در خصوص جلوگیری از مواد مخدر برگزار می شود حضور می یابیم دیده می شود که شعار تمام اینها مبارزه با مواد مخدر است ولی تنها کشوری که عملا این شعار را اجرا می کند ایران است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در رابطه با چگونگی برگزاری دادگاه سه تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی در کشورمان نیز گفت: زمان برگزاری دادگاه همان زمان اعلام شده است علنی یا غیر علنی بودن دادگاه بنا به تشخیص قاضی می باشد که وی می تواند طبق قانون و بنابر تشخیص خود این را اعلام کند. /955/پ201/ج
ارسال نظرات