۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۶۲۲۷
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

حضور مبلغان در مدارس مناطق مرزی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی حضور مبلغان و روحانیان در مدارس مناطق مرزی این استان را ضروری دانست و گفت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مدارس طی سال‌های اخیر با نتایج قابل توجه فرهنگی رو به رو بوده است.
فعاليت فرهنگي مبلغان
فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در مدارس طی سال‌های اخیر با نتایج قابل توجه فرهنگی رو به رو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان افزایش تعداد روحانیان اعزامی به مدارس بوده که امیدواریم با افزایش ظرفیت پذیرش مدارس علوم دینی در سال های آینده این مسأله به صورت کامل تحقق یابد.

رضایی گفت: هم اکنون در تمامی مدارس شهر تبریز به عنوان مرکز استان، از حضور ائمه جماعات و روحانیان بهره مند نیستند که بایستی برای رفع این مشکل چاره اندیشی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و هم مرزی با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: حضور مبلغان و روحانیان در مدارس مناطق مرزی این استان ضروری است، چراکه دانش آموزان این مناطق در معرض شدیدترین تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند.

وی تصریح کرد: موج برنامه های ماهواره‌ای دشمنان در مناطق مرزی به سادگی قابل دسترسی است؛ از این رو بایستی حضور معنوی و روشنگرانه روحانیت در این مناطق بیش از دیگر شهرستان ها باشد.

رضایی ادامه داد: این مسأله در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و با تاکید آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان بر حضور بیش از پیش روحانیت در مناطق مرزی همراه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که تربیت مبلغانی آگاه به زمان و آشنا به ترفندهای رسانه ای دشمنان نیاز امروز کشور در حوزه تبلیغی است، گفت: بررسی های این اداره کل نشان داده، روحانیان جوانی با اقبال و استقبال دانش آموزان رو به رو بوده اند که آشنا به مسائل روز و فناوری های نوین بوده اند.

وی با تأکید بر تخصصی شدن مسأله تبلیغ گفت: قشر نوجوان و جوان جامعه نیازمند مبلغانی آشنا به ادبیات خود هستند، چنان‌که تجربه نشان داده روحانیانی که با مسائل خاص این گروه سنی و روانشناسی لازم آشنا بوده اند، موفق تر عمل کرده اند./935/ت302/س
ارسال نظرات