۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۶۱۸۸

دوره‌های آموزشی روحانیان کاروان‌های زیارتی در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درمنطقه خراسان گفت: با هدف دانش افزایی روحانیان کاروان های حج، عتبات عالیات و سوریه دوره های آموزشی از سوی این مرکز برگزار می شود.
دوره‌های آموزشی روحانیان کاروان‌های زیارتی در مشهد برگزار می‌شود
حجت الاسلام حاج ابراهیمی، معاون آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درمنطقه خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد گفت: این مرکز جهت ارتقاء کیفیت عملکرد و دانش افزایی روحانیان کاروان های حج، عتبات عالیات وسوریه و نیز مداحان، دوره های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت برگزار می کند.

وی، ساماندهی اعزام روحانیان، انتقال تجربیات و مباحث آسیب شناسی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره ها ذکر کرد وافزود: روحانیانی که همراه کاروان ها به اماکن زیارتی اعزام می شوند در حقیقیت راهنمای معنوی زائران هستند از این رو لازم است نسبت به اماکن، ائمه اطهار، شبهات زیارت و احکام مبتلابه زائر از اطلاعات لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام حاج ابراهیمی تصریح کرد: بدین منظور دوره های ویژه آموزش روحانیان استان های خراسان از امسال در نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود که از آن جمله می توان به دوره های آموزش تمهیدی جهت جذب روحانیان اشاره کرد. پذیرفته شدگان این آزمون پس از گذراندن مراحل گزینشی به عتبات عالیات و سوریه اعزام خواهند شد.

معاون آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درمنطقه خراسان با اشاره به متمرکزبودن دوره آموزش تمهیدی اظهار داشت: این دوره در اردیبهشت ماه به مدت 52 ساعت با سرفصل های احکام، شبهه شناسی، اماکن عراق وسوریه، مقتل شناسی ومرثیه سرایی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون نخستین دوره تمهیدی این مرکز با حضور 270 تن از روحانیان ظهر امروز در محل مرکز تربیت معلم ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد، ابرازد اشت: پذیرفته شدگان این آزمون می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایندگی بعثه خراسان، زمان های آمادگی خود را جهت اعزام اعلام کنند.

حجت الاسلام حاج ابراهیمی خاطرنشان کرد: روال معمول نهادها جهت جذب نیرو این است که ابتدا آزمون ورودی برگزار می شود اما در این مرکز جذب متقاضیان، پس از ارائه یک دوره آموزش مقدماتی وآزمون انجام می شود تا از این طریق کسانی هم که پذیرفته نمی شوند از اموزش ها بهره مند شوند.

وی یاداور شد: آزمون ضمن خدمت آن دسته از روحانیان کاروان که در این مرکز دارای پرونده بوده و پیش از اجرای این دوره ها به عتبات عالیات اعزام شده اند 29 بهمن ماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

گفتنی است، پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان به نشانیhttp://www.beseh-khorasan.ir/است./930/ت302/ص
ارسال نظرات