۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۶۱۴۷
مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری:

مسؤولان فرهنگی عمره با روحانیان کاروان ها تعامل داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با توجه به محدودیت ها و حساسیت های حج و شرایط کشور عربستان، تعامل مسؤولان فرهنگی عمره با روحانیان کاروان را امری ضروری دانست.
همايش مسؤولان فرهنگي عمره در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رجبعلی زمانی مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، روز پنج شنبه در همایش و دوره آموزشی مسؤولان فرهنگی ‌عمره که با حضور سرپرست حجاج ایرانی در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد،‌ فعالیت های اداره جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به مسؤولیت مهم مسؤولان و رابطان فرهنگی کاروان های حج تاکید کرد: روحانیان مسؤول اصلی امور فرهنگی کاروان های حج هستند و مسؤولان فرهنگی هتل ها باید در انجام فعالیت‌های خود با روحانیون و مدیران کاروان‌ ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دوره آموزشی توجیهی مسؤولان فرهنگی کاروان های عمره، تاکید کرد: تبیین وظایف و جایگاه مسؤولان فرهنگی، ارائه خدمات فرهنگی به زائران و نحوه و چگونگی برخورد و انجام امور در کشور عربستان از جمله موضوعاتی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می شود.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه بیان داشت: حدود 500 نفر از مسؤولان فرهنگی عمره در دوره‌های آموزشی توجیهی قبل از اعزام شرکت خواهند کرد.

وی گفت: با توجه به حساسیت های موجود و شرایط کشور عربستان باید این امور مورد ملاحظه و دقت مسؤولان فرهنگی کاروان های عمره قرار گیرد.

‌حجت الاسلام زمانی بیان داشت: مسؤولان فرهنگی باید به گونه ای زائران را توجیه کنند و آموزش دهند که زمانی که وارد کشور عربستان می شوند به محدودیت ها و حساسیت ها توجه داشته باشند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات