۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۹۶۱۰۲
حجت الاسلام ادیب یزدی:

بزرگداشت علما و فقها تکریم از مقام فقه و مرجعیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که علما همواره پایگاه مطمئنی برای مردم بودند، گفت: بزرگداشت علما و فقهای دین، تکریم مقام فقه و مرجعیت است.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، از خطبای کشور، شب گذشته در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی در مسجد جامع این شهرستان، با بیان این که مرحوم ایازی پناهگاه و ملجأ قوی و مطمئن برای مردم بود، اظهار داشت: علما و بزرگان دین نیز دارای چنین برجستگی هستند و این ارتباط، مستلزم ارتباطی عظیم و والا با عالم بالا است.

وی افزود: علما با انفاس قدسی خود، شعاع زیادی را از انوار خود روشن می سازند و در این راستا، روشنی بخش جامعه اند و حجت الاسلام و المسلمین ایازی نیز به دلیل فطرت والای خود در جامعه مورد قدرشناسی قرار گرفت.

حجت الاسلام ادیب یزدی، تصریح کرد: علما به دلیل فطرت پاک خود به دنبال اهل بیت(ع) افتادند و به همین دلیل است که نابغه هایی چون مرحوم ایازی رشد یافتند تا اهل بیت(ع) بدرستی به جامعه معرفی شود.

این استاد حوزه یادآور شد: مازندران و به خصوص شهرستان نکا به دلیل این که جایگاه علم و فقاهت و عالم پروری است از علما حمایت می کنند و انسان با ورود به مازندران مثل اینکه به خانه امیرالمومنین(ع) وارد شده است و احساس امنیت می کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: با فضیلت ترین مردم در جامعه و به خصوص در مازندران، علما هستند که باید قدردانسته شوند.

وی با اشاره به خاطراتی از آیت الله شیخ مرتضی انصاری، خاطر نشان کرد: وقتی پیشنهاد مرجعیت در نجف به شیخ اعظم آیت الله شیخ مرتضی انصاری می شود ایشان فرمودند: مادامی که سعیدالعلمای مازندرانی است من لایق مرجعیت نیستم و در نامه ای به سعیدالعلما نوشتند: من در مباحثاتی که با شما داشتم بر من ثابت شد که فقه شما از من اصلح تر است و خود را لایق مرجعیت نمی دانم و وقتی سعید العلما این نامه را خواند گریست و در جواب نامه نوشتند: جناب شیخ همانطور است که شما می فرمایید لکن من مدت ها است که از حوزه فاصله گرفته ام و صلاح آن است که شما مرجعیت را بپذیرید و شیخ مرتضی انصاری بعد از رویت این نامه گفت: حجت بر من تمام شد برای امر مرجعیت و بدین ترتیب مرجعیت را پذیرفت.

حجت الاسلام ادیب یزدی یادآور شد: مازندران دارای چنین برجستگان علمی و فقهی است که باید قدر دانسته شود.

وی ادامه داد: آیت الله ایازی و خاندان بزرگ ایازی از برجستگان علم و فقاهت در مازندران هستند که عمر با برکت خود را برای اهل بیت(ع) صرف کرده اند و بزرگداشت آنان در واقع برگداشت مقام فقه، مرجعیت و علما در مازندران است که الحق مردم مازنران بدرستی از عهده آن بر آمدند./950/
ارسال نظرات