۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۵۸۴۵
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی خبر داد؛

دائره المعارف اسلامی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از تدوین دائره المعارف اسلامی منابع طبیعی و کشاورزی کشور در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن عالمي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در حاشیه دیدار مسؤولان سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و مراتع کشور با مراجع تقلید و علما، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی این وزارتخانه ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی از تدوین دائره المعارف اسلامی منابع طبیعی و کشاورزی کشور در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: جلد نخست این دائره المعارف تهیه و آماده چاپ شده است و در دهه فجر با حضور مسؤولان رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام عالمی بیان داشت: این دائره المعارف با 11 هزار عنوان که برگرفته از احادیث و کتب اسلامی است درباره کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال تدوین است.

بر اساس این گزارش، علی سلاجقه رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران اهداف سفر معاونان و مدیران سازمان منابع طبیعی کشور به قم را تشریح کرد و گفت: این دیدارها با هدف بهره گرفتن از بیانات و رهنمودهای مراجع تقلید و علما صورت گرفت.

وی بیانات مراجع تقلید و علما را در راستای استفاده درست از منابع طبیعی بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: طلاب و روحانیان نیز در مناسبت های مختلف تبلیغی می توانند مردم را بیش از پیش نسبت به ضرورت حفظ منابع طبیعی آگاه کنند.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به همراه مسؤولان سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی کشور روز دوشنبه در سفری یک روزه به شهر مقدس قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی از مراجع تقلید و آیت الله هاشمی شاهرودی از اعضای جامعه مدرسین و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات