۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۹۵۸۱۲
حجت الاسلام شجونی:

ملی‌گراها نواب صفوی و جریان روحانیت را نردبان پیشرفت خود کردند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، شهید نواب صفوی را یک عنصر پاک و شخصیت تابناک در کشور دانست و با اشاره به درس های جریانات و حوادث مختلف روی داده در تاریخ کشور گفت: مردم و جامعه باید به حوادث پیش از انقلاب توجه کنند تا این مسائل در آینده تکرار نشود.
شجوني


حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به 27 دی ماه، سالروز شهادت شهید نواب صفوی تاکید کرد: شهید نواب صفوی یک عنصر پاک و شخصیت تابناک در ایران بود.

وی بیان داشت: این شهید بزرگوار یک رزمنده کامل بود و می خواست احکام اسلامی در جامعه پیاده شود، دولت‌هایی از جمله دولت مصدق و جبهه ملی نیز به او قول‌هایی را داده بودند، اما هر کدام مسیر خود را پی گرفتند و نواب تنها شد.

حجت الاسلام شجونی تاکید کرد: آیت الله کاشانی هم رهبری نهضت های مختلف از جمله نهضت ملی شدن نفت را به عهده داشت و با توجه به اینکه انگلیسی ها همه وزرا را خریده بودند، شهید نواب صفوی بازوی اجرایی اصلی کار بود.

وی ادامه داد: اگر شهید نواب نبود انتخابات دوره شانزدهم ابطال نمی‌شد و آن هفت نفر ملی ها هم به مجلس راه نمی‌یافتند که مصدق در راس قرار بگیرد و بدون همراهی نواب اینها نمی‌توانستند نفت را ملی کنند، البته موانع دیگری هم بوجود آمد که باید به آن توجه کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: آیت الله کاشانی و نواب صفوی بازوی عملی و اجرایی در مقابل انگلیسی ها بودند، اما شاه از آنها خوشش نمی‌آمد ولی به هر حال نهضتی پیش آمده بود و دربار رژیم به فکر افتاده و شاه هم درجا زده بود.

عضو جامعه وعاظ تهران تصریح کرد: اینها بخاطر خدا و خواست ملت این کارها را کردند ولی متاسفانه جریان جبهه ملی سوءاستفاده کرد و کاشانی که زمانی رییس مجلس بود خانه نشین شد و مصدق نسبت به فدائیان هم نهایت بی وفایی را انجام داد و آنها را به زندان افکند.

وی بیان داشت: ملی ها همه به عهد خود وفا نکردند و با شاه و دربار رژیم ساخت و پاخت کردند و صاحب آلاف و الوف شدند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: آنچه جای تاسف است این است که جبهه ملی از چهره نورانی روحانیت استفاده های فراوانی کرد، از نردبان روحانیت بالا رفت ولی بعد از گذشتن از این مرحله نردبان را شکست و کنار گذاشت، این یک تجربه تلخی است که باید از آن درس گرفت.

وی گفت: امام راحل نیز این بی وفایی ملی ها را می دانستند، از این رو با بصیرت و دور اندیشی عمل کردند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به درس های مختلفی که می شود از جریان های پیش از انقلاب گرفت، ابراز داشت: برای آیندگان تجربه بسیار بزرگی است که از روحانیت استفاده ابزاری نکنند، اهل کوفه نباشند، بی وفایی نکنند، تا نظام با این همه شهدا و نفس پاک امام راحل دوباره آلوده به این مسائل نشود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات