۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۹۵۴۱۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

130 امامزاده مازندران دارای طرح جامع و تیپ هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از قرار گرفتن 130 امامزاده استان در طرح جامع و تیپ خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران، از قرار گرفتن 130 امامزاده استان در طرح جامع و طرح تیپ خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت، تعمیر و آباد کردن این اماکن متبرکه علاوه بر وجود ایمان، صلاحیت مومنان خداجو را می طلبد و برای ساخت و ساز آن نیاز به همت همه جانبه همه مردم ولایتمدار و مسؤولان دارد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به مساعدت های مختلف برای ساخت، تعمیر و تجهیز امامزادگان استان، تصریح کرد: تعمیر و تجهیزاین اماکن مقدس از جمله اولویت های این اداره کل در سال همت مضاعف و کار مضاعف است و برای تعمیر و تجهیزامامزادگان استان، مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم، همکاری هیأت امناء و همدلی مسؤولان دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است.

وی، میزان اعتبار برای نوسازی امامزادگان استان در سال 89  را 15 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این اعتبار به 920 امامزاده مازندران اختصاص یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود هزار و 262 امامزاده در مناطق مختلف استان، ادامه داد: تاکنون 140 امامزاده این استان به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده است.

وی با بیان این که صد امامزاده مازندران دارای شجره نامه هستند، ادامه داد: پژوهش و بررسی جهت شناسایی شجره نامه همه بقاع متبرکه استان در حال انجام است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود همچنین از تخصیص بیش از سهع میلیارد ریال اعتبار به مساجد در ماه محرم خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ابلاغی سازمان به مساجد و امامزادگان استان تخصیص یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مبالغ تخصیص یافته جهت تعمیر و تکمیل 15 امامزاده و احداث مسجد صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت و ساز بقاع و اماکن متبرکه از اولویت های این اداره کل است که تا به حال اعتبارات قابل توجهی به این اماکن اختصاص یافته و نگاه ما تبدیل کردن این اماکن به قطب های فرهنگی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: خوشبختانه مردم ولایتمدار استان نیز با کمک های نقدی و غیرنقدی خود در این راستا اقدامات قابل قبولی انجام می دهند که نشان از اعتقاد، ایمان و ارادت قلبی آنها  دارد./950/پ202/الف
ارسال نظرات