۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۹۵۳۰۲

پیکر حجت الاسلام رضایی در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر حجت الاسلام رضایی، یکی از روحانیان مجاهد و پدر دو شهید انقلاب اسلامی در تبریز تشییع شد.
مرحوم حجت الاسلام رضايي مرحوم حجت الاسلام رضايي 2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن و شهیدپرور تبریز روز گذشته با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام حسن رضایی از روحانیان مجاهد تبریزی و کارمند بازنشسته اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، بار دیگر با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق بستند.

مراسم شهید پیکر این پدر شهید از میدان شهدای تبریز با حضور علما، طلاب، روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران آغاز شد که حضور اقشار مختلف در آستانه سالروز وفات جناب رقیه(س) شایان توجه بود.

به همین مناسبت، سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در بیانیه ای ضمن تسلیت درگذشت این عالم مجاهد اعلام کرد: تاریخ این سرزمین گواه بر ایثار و جانفشانی انسان های پاکی است که همواره با اهداف آرمانی و ارزشمند اسلامی و قرآنی پیشتاز و پیشرو در فتح قله های افتخار و سر بلندی این مهین اسلامی می باشد. دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه همیشه جاویدان هشت سال دفاع مقدس از مهمترین دوران های آزمون مردان بزرگ این سرزمین اسلامی بود و مردان و زنان این دیار معطر به نوای دلنشین عاشورایی، چه زیبا و چه عاشقانه با گذشت جان و فداکاری و خلق هزاران صحنه ماندگار، مفسر واژه ایثار و اخلاص شدند.

در این بیانیه می خوانیم: 32 سال پایداری ملت ایران در برابر توطئه های استکبار جهانی مظهر آگاهی و بصیرت و دلدادگی امت اسلامی به فرامین اسلامی در پرتو ولایت و روحانیت مجاهد تشیع بوده است و آذربایجان مهد تمدن و فرهنگ و ادب و حماسه، دیار پر حماسه انقلاب اسلامی و جایگاه مردان عاشق خدمتگذار و فداکاری است که همواره با عشق به ولایت، نمایانگر اخلاص و خلوص در عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

این بیانیه می افزاید: عالمان مجاهد این سرزمین با الهام از حماسه جاویدان کربلای اباعبدالله الحسین(ع) درس آموز مؤمنین و متدینین این دیار عالم پرور بوده اند. در عرصه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عالمان جلیل القدر این استان بهترین الگو و سرمشق در صحنه جهاد با متجاوزین بوده اند و افتخار آفرینی و عزت آفرینی جوانان آذربایجانی در دفاع مقدس و عرصه های خدمت رسانی سند این مدعاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: حجت الاسلام حاج شیخ میرزا حسن رضایی از روحانیون رزمنده ای است که سال ها با حضور در جبهه های جنگ، مشوق جوانان بود و با تقدیم دو فرزند شهیدش در راه اسلام و قرآن، عشق به خالق زیبا را به بهترین شکل به نمایش گذاشته است. او عالمی بزرگوار، مجاهدی خستگی ناپذیر و رزمنده ای شجاع و رشید در سپاه اسلام بود و همواره درس عشق به سالار شهیدان را با کلامی نافذ به رزمندگان می آموخت و خود شاهد پرپر شدن جوانان وطن و دو فرزندش در پیکار با متجاوزین بوده است، خاطرات این عالم مجاهد رزمنده برای همیشه در قلوب رزمندگان جاویدان است.

در پایان بیانیه سپاه عاشورا آمده است: در گذشت این عالم مجاهد و رزمنده لشکر عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث تألم خاطر رزمندگان سپاه عاشورا گردید و با عرض تسلیت، درگذشت این روحانی رزمنده و ابوالشهداء را به محضر آقا امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و روحانیت معزز آذربایجان و خانواده معظم اش تسلیت عرض می نماییم.

گفتنی است، حجت الاسلام حسن رضایی 17 ماه جاری به علت بیماری دارفانی را وداع گفت./935/پ203/س
ارسال نظرات