۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۵۰۶۹
امام جمعه سراب:

قیام 19دی قیام بر مبنای بصیرت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: حضور حماسی مردم در 9دی 88در راستا و امتداد قیام مردم قم در 19دی بود و نشان داد که بصیرت و آگاهی توده های مردم حتی بالاتر از بصیرت برخی خواص می باشد.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب،حجت الاسلام امیر رشتبری،امام جمعه سراب در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر گفت: مردم متدین قم به عنوان طلایه داران ملت در 19دی سال 56پیوند عمیق خود را با روحانیت و مرجعیت اعلام کردند.

وی افزود: قیام 19دی مردم قم قیام بر مبنای بصیرت و آگاهی بود.

امام جمعه سراب با بیان اینکه دشمنان همواره روحانیت اصیل و انقلابی را بزرگترین مانع برای تحقق اهداف پلید خود می دانند؛اظهارداشت: در آن زمان نیز ساواک قصد داشت تا با طراحی انواع توطئه ها مرجعیت و روحانیت را از مردم جدا کند که قیام و خروش مردمی که 19دی سرآغاز آن بود آنها را ناکام گذاشت.

خطیب جمعه سراب با ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد حادثه 19دی ابراز داشت: مقام معظم رهبری بصیرت ،موقع شناسی،دشمن شناسی و مجاهدت و فداکاری را از ویژگی ها و ابعاد این حادثه می شمارند.

وی ادامه داد: خیزش عمومی ملت در ایجاد حماسه 9دی 88نشان داد که دشمنان نظام و مردم بعد از گذشت 32سال از آن حادثه نتوانستند ذره ای از علاقه مردم به روحانیت و رهبری بکاهند .

امام جمعه سراب تصریح کرد: حضور حماسی مردم در 9دی 88در راستا و امتداد قیام مردم قم در 19دی بود و نشان داد که بصیرت و آگاهی توده های مردم حتی بالاتر از بصیرت برخی خواص می باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اجرائی شدن قانون هدفمندی یارانه ها یادآور شد: همراهی و حمایت مردم از این قانون به وضوح مشخص است.

حجت الاسلام رشتبری همراهی ملت را با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بزرگترین سرمایه و حاوی پیام های مشخصی دانست و اضافه کرد: پیام اصلی این حمایت و همراهی اعلام اعتماد به دولتمردان کشور است و پیام دیگرآن اعلام جدا نبودن مردم و دولت در نظام اسلامی می باشد.

امام جمعه سراب اظهار امیدواری کرد: دولتمردان و مسئولان اجرائی کشور نیز با درایت و تدبیرشیرینی و حلاوت اجرای این قانون را به مردم نشان دهند. /949/پ201/ص
ارسال نظرات