۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۹۴۳۸۸
استاد حوزه علمیه:

به نام سیاست نباید دنبال ریاست بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، حماسه نهم دی ماه سال گذشته را نشان دهنده بیداری و صلابت مثال‌زدنی ملت دانست و با اشاره به موضع گیری های دوپهلوی برخی از خواص و نخبگان، این افراد را رفوزه شدگان عرصه فتنه توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه



حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی، مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت یادگار انقلاب پیامبر (ص) و قیام عاشورا است، تصریح کرد: خودخواهان، هوا پرستان و آنهایی که به منافع مادی خود فکر می کردند با این مقوله سرخوشی نداشتند و تا می‌توانستند علیه نظام توطئه کردند.

وی بیان داشت: بعد از جریان انتخابات اتفاقات ناگواری افتاد، البته از بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی غیر از این انتظار نمی رفت، آنها گاهی با جنگ نرم و گاهی با جنگ فیزیکی برای ضربه زدن به انقلاب توطئه می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی بیان داشت: از خودی ها انتظار نمی رفت که این مسائل را به پیش آوردند، به نام سیاست نباید دنبال ریاست بود، بنای ما براین بود که سیاست را با شریعت در زندگی بکار ببریم چون سیاست جان شریعت ما است، اما متاسفانه برخی ها آگاهانه و یا ناآگاهانه بهانه به دست دشمن دادند.

وی با بیان اینکه همانطور که اسلام به شخص وابسته نیست انقلاب اسلامی هم متکی به شخص نیست،گفت: انقلاب ما یک پیوستگی و تبلوری از قیام ابی عبدالله است، برخی از آقایان خیال کردند با آمدن به خیابان ها و سر دادن شعارهایی می توانند انقلاب را از بین ببرند، حافظ این انقلاب ولی عصر(عج) است و هزینه آن، خون های پاک شهدایی است که همه چیز خود را در راه این نظام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی، با تحلیل فتنه سال گذشته در کشور ابراز داشت: در این آزمون عده ای از خواص بی بصیرت رفوزه و عده ای هم تجدید شدند، ما همواره در معرض امتحان هستیم، من متاسفم از آقایانی که سوابقی هم در کارنامه انقلاب داشتند اما کاری کردند که هم خود را به زحمت انداختند و هم دیگران را و هم اسباب شادی دشمنان را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کودتا نیست که عده ای بخواهند با هیاهو آن را بگیرند، خاطرنشان کرد: عده ای تصور می کردند با چند قیل و قال و هیاهو و جنجال می توانند در کشور کودتا و شرایط را دگرگون کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی تاکید کرد: در این حوادث مردم به ندای مقام معظم رهبری که واقعا دلسوزانه عمل کردند لبیک گفته و با حضور خروشان خود فتنه گران را سرجایشان نشاندند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امروز مقام معظم رهبری ناخدای کشتی انقلاب هستند وجود ایشان مایه برکت نظام اسلامی است، معظم له از تبار رسول الله(ص) هستند و از دین جدشان دفاع می کنند باید این را مغتنم شمرد و همواره از ایشان تبعیت کرد.

وی گفت: حرکت در خط دشمن خلاف دین و انسانیت است و امیدواریم آقایان سر عقل بیایند و در خطی که امام راحل ترسیم کرد حرکت کنند و از ارزش های دینی و انقلابی پاسداری نمایند.

این استاد حوزه های علمیه تاکید کرد: بحمدلله نظام اسلامی دستاوردهای بسیار خوبی را در عرصه های مختلف بدست آورده است، باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم و اگر کسی کاری بکند که انقلاب آسیب ببیند، فردای قیامت در پیشگاه رسول الله مسؤول است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات