۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۳۵۵۳
معاون آموزش حوزه های علمیه:

آیت‌الله مصباح یزدی با اخلاص کامل از اندیشه‌های دینی و اسلامی حراست کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه، از نقش بی بدیل آیت الله مصباح یزدی در حراست از اندیشه های دینی و اسلامی تجلیل کرد و گفت: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بسیاری از عرصه ها ایثارگرانه ایستاده اند.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی معاون آموزش حوزه های علمیه، در هشتمین همایش وحدت حوزه و دانشگاه که شب گذشته، با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، از نقش برجسته و بی بدیل آیت الله مصباح یزدی در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی تجلیل و قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی نخستین مدیر دفتر همکاری حوزه و دانشگاه بودند و با اقدامات و ابتکاراتی که انجام داده اند، مؤسسات و مراکز علمی بسیار خوبی را بنیان نهاده اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به آثار علمی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: این استاد برجسته حوزه علمیه قم آثار علمی بسیار خوبی در عرصه های مختلف علوم اسلامی دارند و به معنای واقعی کلمه در فلسفه اسلامی صاحبنظر و صاحب مبنا هستند.

وی آیت الله مصباح یزدی را از پاسداران و نگهبانان سنگرهای عقیدتی و فکری در چند دهه اخیر دانست و گفت: آیت الله مصباح یزدی در بسیاری از عرصه ها شجاعانه ایستادند و از اندیشه و مبانی اسلامی و دینی پاسداری کردند و در طول دهه های گذشته نگهبان مبانی اندیشه اسلامی بوده اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تاکید کرد: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ایثارگرانه در این چند دهه در عرصه های مختلف ایستادند و از اندیشه اسلامی و دینی پاسداری کردند و این مساله مایه افتخار و مباهات ما است.

حجت الاسلام عباسی گفت: علامه آیت الله مصباح یزدی با خلوص کامل در دهه های گذشته نگهبان و حافظ مبانی اندیشه دینی و اسلامی بوده است و ما به این جهت از ایشان سپاسگذاری می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: در دهه های گذشته اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است و امروز زمینه های مطلوبی در راستای تحقق تحول بنیادین هموار شده است.

معاون آموزشی حوز‌ه های علمیه افزود: علوم انسانی مورد توجه همه تمدن هایی است که داعیه رهبری در عالم را دارند، امروز فرهنگ غرب اندیشه های خود را در قالب علوم انسانی به دنیا عرضه می کند.

حجت الاسلام عباسی، از نگاه انحصار گرایانه غرب به علوم انسانی انتقاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران داعیه یک الگو و راه جدید برای بشریت دارد و راه تازه ای را در برابر بشریت باز کرده است.

وحدت حوزه و دانشگاه به تحول علوم انسانی کمک می کند

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: باید در عرصه علوم انسانی، الگوی جدیدی را عرضه کرد و این مسؤولیت مشترک حوزه و دانشگاه است و وحدت این دو نهاد مهم می تواند به انسجام این دو مجموعه کمک کند.

وی گفت: تولید علم دینی به عنوان یکی از راهکارهای تحول علوم انسانی می تواند مد نظر باشد و طی این سه دهه نسبت به مفهوم آن تحلیل های بسیاری در این خصوص ارائه شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: علم دینی علمی است که در خدمت اهداف دینی باشد و کاربرد دینی پیدا کند، علم دینی افزون بر اینکه در اهداف و مبانی به دین رجوع می شود، به دین به عنوان یک منبع معرفتی اصیل نگریسته می شود.

وی گفت: سهل انگاری که موجب نگرانی است، این است که بدون روش اجتهادی در این وادی ورود شود و مسؤولیت حوزه و دانشگاه شناخت این مسیر و تلاش برای دستیابی به چنین مفهومی است. /924/پ202/ص

ارسال نظرات