۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۹۳۲۴۶
آیت الله استادی:

سازش و توسعه اسلام های بدلی، نقشه دشمنان برای مقابله با اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ سازش با اسلام بدلی و صوری را از جمله نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام ناب و اصیل عنوان کرد و دنباله روی از اسلام حقیقی را از مهم ترین درس های حادثه عاشورا دانست.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در شام غریبان امام حسین(ع)، در جمع عزاداران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی با بیان اینکه داستان عاشورا پیام هایی دارد که می تواند در زندگی فردی و اجتماعی ما نقش داشته باشد، تصریح کرد: روز عاشورا در کربلا جنایت بسیار بزرگی اتفاق افتاد و اگر به عوامل آن توجه کنیم می بینیم همه جا می تواند این گونه اتفاقات رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ جهل، تعصب، دشمنی با اهل بیت(ع)، انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام، دلبستگی به دنیا و مظاهر مادی در واقعه عاشورا نقش داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: پیام امام حسین(ع) و قیام عاشورا این است که دل به دنیا نبندیم و دین را فدای دنیا نکنی؛ اگر بنا است این داستان در زندگی ما نقش داشته باشد باید بدانیم هر کس که به دنیا دلبستگی مفرط داشته باشد، از سعادت و رستگاری واقعی به دور خواهد ماند.

آیت الله استادی گفت: علاقه ما به دنیا باید در حدی باشد که منجر به تضییع حقوق دیگران، احکام دین و جامعه نشود.

وی پیام دیگر حادثه عاشورا را توجه به اسلام حقیقی و ناب عنوان کرد و افزود:‌ باید در این مساله تشخیص درستی بدهیم، در کربلا هر دو طرف نماز می خوانند، اما یک طرف اسلام اصیل و واقعی بود و یک طرف تنها نامی از اسلام را گرفته بودند و مرتکب انواع و اقسام جنایت ها شدند.

آیت الله استادی تاکید کرد: ما باید به دنبال اسلامی باشیم که پیامبر(ص) ترسیم کرد و در قرآن و روایات ذکر شده است، دشمنان چون می خواهند با اسلام اصیل مبارزه کنند، با اسلام صوری سازش می کنند و حتی آن را توسعه می دهند و ما باید مراقب نقشه های آنها باشیم.

وی تصریح کرد: گروهی مثل وهابیون تمام دشمنان اسلام به آنها کمک می کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شان قرار می دهند تا بتوانند به اسلام اصیل ضربه بزنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه میزان سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: پیام عاشورا این است که مردم به فکر باشند اسلام اصیل و ناب را از اسلام صوری و بدلی تشخیص دهند و دنباله روی اسلام حقیقی باشند.

وی ابراز داشت: امروز در کشور ما مجلس عزاداری برقرار است، دشمنان تبلیغات سوء بسیاری علیه نماز و نماز جمعه و مجالس عزاداری ما می کنند، باید توجه داشت که اینها از اصالت این گونه مجالس و محافل می ترسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد:‌ این محافل و نمازها به مردم یاد می دهد که زیر بار ظلم نروند، در برخی کشورها نیز نماز با حضور جمعیت های بسیار فراوان برگزار می شود و دشمنان هم کاری ندارند، چون این گونه مراسم ها هیچ تاثیری ندارد.

وی گفت: اسلام اصیل اجازه نمی دهد مردم زیر بار ظلم باشند، از این رو دشمنان با آن مخالف هستند، این در حالی است که اسلام بدلی و صوری با استکبار و دشمنان کاری ندارد و آنها نیز بر علیه آن کاری ندارند و حتی در صدد توسعه این نوع اسلام هم هستند.

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود

آیت الله استادی گفت:‌ ما باید با عمل خود مبلغ و مروج اسلام ناب و اصیل باشیم و بدانیم که عمل بیش از هر کاری در این راستا مؤثر است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، کربلا در همان سرزمین باقی می ماند و امروز اثری از این حادثه وجود نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت زینب و امام سجاد(ع) هر کاری که انجام دادند در همان مسیری بود که امام حسین(ع) می خواست و این بانوی بزرگوار در جمله معروفی فرمود «ما رایت الا جمیلا» و ایشان با بیانات و خطبه های شجاعانه خود دستگاه یزید و حامیان او را رسوا کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات