۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۳۰۸۴
بهمن ماه؛

نخستین جشنواره فرهنگی مذهبی وقف در گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری وقف، چشمه همیشه جاری نیمه اول بهمن ماه در این استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری وقف، چشمه همیشه جاری در این استان خبر داد. 

وی با بیان این که این جشنواره شامل بخش های مسابقه فرهنگی، آموزش، نشست ها، همایش ها و بخش نمایشگاهی است که هر کدام به تفکیک اهداف و برنامه های خاصی را دنبال می کنند، افزود: بخش مسابقه فرهنگی شامل کتاب، مقاله، پایان نامه، شعر، ادبیات داستانی و بخش مسابقه رشته های هنری شامل هنرهای تجسمی، خوشنویسی، عکاسی، فیلم و فیلنامه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را در زمینه های یاد شده تا سی ام آذرماه به دبیرخانه جشنواره در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان ارسال کنند.

وی، آموزش احکام و قوانین وقف در خانواده اوقاف، متولیان، واقفان، هیات امنا، خدام مساجد و بقاع متبرکه را از برنامه های بخش آموزش این جشنواره ذکر کرد و گفت: در این جشنواره نشست های علمی تخصصی با موضوع وقف و آثار آن با محوریت حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان اعزامی، مسؤولان و مدیران استانی، شهرستانی، قضات، اصناف و کسبه، اصحاب فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری، ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف بین اقشار جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه های علمی، هنری، فرهنگی، معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف و اعتمادسازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف به عنوان پاسدار موقوفات و اجرای نیات واقفان را از اهداف برگزاری جشنوار یاد شده عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: تشویق و تجلیل از خالقان آثار برتر حوزه های هنری، ادبی و علمی در موضوع وقف، نشان دادن ثمرات و برکات عینی وقف در جامعه، اطلاع رسانی و ارایه عملکرد سازمان اوقاف و پاسخگویی به سؤوالات، شبهات و مسائل مربوط به وقف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است. /950/پ202/الف
ارسال نظرات