۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۹۲۸۰۱
عضو خبرگان رهبری:

آمریکا به دنبال فریب‌کاری در مذاکرات سازش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با بیان این‌که سازش هیچ کمکی به مردم فلسطین نخواهد کرد، گفت: آمریکا به دنبال فریب کاری در مذاکرات سازش است.
امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: روند مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه به نفع مردم فلسطین نخواهد بود.

وی با بیان این‌که آمریکا به دنبال فریب کاری در مذاکرات سازش است، تصریح کرد: آمریکا می خواهد با مداخلات خود این مذاکرات را به نفع رژیم جعلی صهیونیستی پیش ببرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که محمود عباس نیز مانند یاسر عرفات در مذاکرات به اصطلاح سازش مرتکب اشتباه می شود، تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا سیل زده گان پاکستانی و مردم هائیتی را غارت و هر روز دهه عراقی و افغانی را قتل عام می کند، چطور به دنبال آرامش فلسطینیان است.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+‌5 در ژنو اظهار داشت: مدعیان دروغین حقوق بشر و کشورهای اروپایی از یک طرف دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کند و از سوی دیگر ایران را تروریسم معرفی کرده و مانع از استفاده ایران از فناوری هسته ای می شوند، در حالی‌که خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند.

وی با بیان این‌که ایران خود قربانی تروریسم است، افزود: شهادت دکتر شهریاری و دکتر علی محمدی نشان دهنده این است که پشت صحنه این جنایات و ترورها، منافقان، آمریکا و غرب قرار دارند، چراکه استکبار جهانی بارها با این‌گونه اقدامات ملت‌های آزاده را از حقوق مسلم خود دور ساخته‌اند، غافل از از این‌که ملت ایران با تأسی از مکتب عاشورا ظلم ستیز و آزاده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خواستار وحدت و انسجام اسلامی در مقابل جنایات آمریکا و اسرائیل غاصب شد و ادامه داد: مشکلات جهان اسلام با وحدت کلمه و اتحاد حول محور اشتراکات دینی برطرف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: حضور تبلیغی روحانیان و مبلغان دینی باید با بصیرت بخشی و معرفت شناسی نسبت به فلسفه قیام حسینی همراه باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات