۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۹۲۷۲۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

تبیین صحیح حماسه عاشورا مهم ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، ماه محرم را ماه ولایت دفاع و معرفی آن دانست و گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیان، تبیین فرهنگ واقعی عاشورا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میرحسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، 32 مبلغ از سوی این اداره کل به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: این مبلغان که از حوزه علمیه قم اعزام شده اند در دهه اول محرم با حضور در بقاع متبرکه نقاط محروم استان گیلان در سلسله سخنرانی های خود با عنوان بصیرت عاشورایی به تبیین قیام ابا عبدالله الحسین(ع) خواهند پرداخت.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری، ماه محرم را ماه ولایت دفاع و معرفی آن دانست و گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانیان، تبیین فرهنگ واقعی عاشورا است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: افزود: دشمنان اسلام در مواجهه با ارزش ها هرگاه نتوانستند واقعیت را انکار کنند رو به تحریف آن آوردند و خواستند مفاهیمی چون عاشورا، تقیه، توکل و انتظار را به شکل دیگری تعریف کنند که امام راحل این اسلام را اسلام آمریکایی نامیدند.

حجت الاسلام میرحسین اشکوری با مهم شمردن معرفی اسلام ناب به مردم، خاطرنشان کرد: در قبال معرفی و تبیین نهضت عاشورا باید با ظرافت خاصی عمل کرد تا با موارد خلاف واقع و تحریفاتی که در رابطه با این نهضت شکل گرفته برخورد کرد و به تدریج خرافات وارد شده به آن را از بین برد.

وی با اشاره به این که ماه محرم، ماه معرفی و دفاع از ولایت است، افزود: شیعه همه وجودش از ولایت است، ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه معصوم(ع) است و در زمان غیبت ادامه دارد، نقشی که ولایت در برقراری امنیت و در برخورد با فتنه دارد بسیار مهم است و وعاظ و مبلغان باید در سخنرانی های خود به این مهم اشاره و آن را تبیین نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در پایان به لزورم شناساندن ابعاد فتنه از سوی مبلغان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های خود به قضیه فتنه و لزوم شناسایی ابعاد آن اشاره می کنند و وظیفه مبلغان این است که در این رابطه به صورت شفاف، جریان فتنه را ریشه شناسی کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات