۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۹۲۶۰۰
حجت‌الاسلام رفیعی:

برای احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر، باید از مرحله شعار و سخن فراتر برویم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، روش های کاربردی احیا این فریضه را تبیین کرد و گفت: برای احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مرحله شعار و سخن فراتر برویم.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از اساتید حوزه علمیه قم، سه شنبه شب، در جمع عزادارن حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، این ماه را ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه بصیرت و بیداری توصیف کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، یکی از مهم ترین اهداف قیام ابی عبدالله الحسین(ع) را احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: این هفته مجال و فرصتی مناسب برای پرداختن و توجه بیشتر به این فریضه الهی است.

وی با اشاره به اهمیت فوق العاده فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر هیچ فردی پوشیده نیست و آیات و روایات بسیاری نیز در این خصوص وارد شده است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به تبیین روش های کاربردی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و بیان داشت: نخستین کانون اجتماعی، خانواده است و برای کم شدن معاصی و تربیت صحیح جامعه باید از خانواده ها شروع کرد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مساله فراموش شده در جامعه است، بر ضرورت توجه و اهتمام به احیا این فریضه الهی تاکید و تصریح کرد: نخستین امر برای ترویج مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بینش دهی به جامعه به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام رفیعی، از بین بردن زمینه های بروز منکرات را از جمله راه های دیگر کاربردی کردن مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و با انتقاد از شیوه های ناپسند برخی از نشریات برای جذب مخاطب و فروش بیشتر تصریح کرد: برخی از نشریات و مجلات برای فروش بالاتر دست به تجسس در امور خصوصی افراد می زنند که این کار بسیار زشت است و بدآموزی های بسیاری را به دنبال دارد.

وی رفاقت و دوستی در برخورد با منکر را از دیگر روش های کاربردی کردن مقوله امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تاکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به بایسته ها و لوازم این مهم توجه کنند.

حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: نشر خوبی ها و معارف و جایگزین داشتن مناسب را از دیگر روش های کاربردی کردن امر به معروف و نهی از منکر ذکر و خاطرنشان کرد: ما نباید برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تنها در اهمیت آن سخن بگوئیم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: همه به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر واقف هستیم و باید از این مرحله فراتر برویم و با یک کار علمی و عملی در سطح رسانه ها به ویژه صدا و سیما، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت عملی ترویج کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه منکر یزید، منکر بسیار بزرگی بود که امام حسین(ع) با قیام خود در مقابل آن ایستادند ابراز داشت: در برابر این گونه منکرات باید خطر کرد و امام حسین(ع) با قیام خود دین خدا را نجات داد و بیداری های زیادی را ایجاد کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات