۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۹۲۴۸۹
از سوی اداره کل اوقاف؛

120مبلغ به مناطق محروم و امامزاده های مازندران اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم 120 مبلغ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به مناطق محروم و امامزاده های استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم اعزام مبلغان اداره کل اوقاف مازندران به مناطق محروم استان، با تسلیت به مناسب فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت مناسبی برای تبیین صحیح نهضت حسینی دانست و گفت: بیان مناسب این واقعه عظیم مانع از تلاش دشمنان برای ترویج شبهه می شود.

وی با بیان این که مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی بپردازند، افزود: برای زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی در جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی ایادی دشمن به اسم عزادارای در جامعه ترویج می‌شود آگاه سازند.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: اقامه نماز، رعایت حجاب، پیاده کردن احکام دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهداف اصلی قیام عاشورا بود و در عزاداری‌های محرم باید به اهداف قیام امام حسین(ع) توجه شود.

وی با بیان این که در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند باید فلسفه عزاداری را منطقی و عالمانه تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همواره با گریه و اشک همراه بوده و در روایات معصومین(ع) هم پاداش عظیمی برای این گریه ذکر شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نقش روحانیان در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حضور مبلغان در مناطق محروم مازندران سبب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی، نهادینه شدن پیام عاشورا را یک نیاز ضروری برای ترویج و گسترش اسلام ناب دانست و اظهار داشت: همه بشریت برای این که به اهداف خود برسند باید از ائمه اطهار(ع) و امامان یاری بگیرند که چاره‌ای جز چنگ انداختن بر دامان ائمه اطهار(ع) ندارند.

وی همچنین از اعزام 120 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به مناطق محروم و امامزاده های مازندران خبر داد و افزود: این مبلغان اعزامی در دهه اول ماه محرم به تبیین نعضت حسینی خواهند پرداخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه از مبلغان خواست تا علاوه بر تبیین مناسب نهضت حسینی به مسأله حفظ و احیاء موقوفات و تشویق مردم برای حضور در امامزادگان استان بپردازند./950/پ202/الف
ارسال نظرات