۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۲۳۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

کسانی که جایگاه مراجع را در نظر نگیرند راه به جایی نخواهند برد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تکریم مراجع تقلید را از جمله تاکیدات مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: کسانی که مراجع تقلید را مکرم ندانند راه به جایی نخواهند برد.
نشست مشترک جامعه مدرسين و اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی از اساتید حوزه علمیه قم، روز شنبه در نشست مشترک جامعه مدرسین و استادان سطح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با تبیین دیدگاه های خود در موضوع نظام اخلاقی و رفتاری حوزه با محوریت بیانات مقام معظم رهبری، بیانات ایشان را موجب ایجاد فضایی جدید در حوزه های علمیه عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، بیاناتی از ایشان را در خصوص نظام رفتاری و اخلاقی حوزه بیان کرد و گفت: یکی از مسائل مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، مساله اخلاق و تهذیب نفس و نظام رفتاری حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: خوشبختانه مدیر حوزه های علمیه نیز به این مساله توجه بسیار خوبی داشته و دارد و در این مدت با اعزام اساتید به نقاط مختلف کشور در ترویج عملی این اصل همت لازم را داشته است.

وی تاکید کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به عنوان یک نهاد برجسته و مهم حوزوی عنایت لازم را به این مساله داشته است و در زمینه اجرایی شدن بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گام برداشته است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این ارتباط، از ایشان به عنوان زاهد یاد کرد و بیان داشت: رهبر انقلاب اسلامی ذره ای توجه به دنیا نداشته و ندارند و بیشتر عنایاتی که به ایشان شده است نیز شاید ناشی از همین مساله باشد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید خداوند تبارک و تعالی را به خاطر داشتن چنین رهبری فرزانه و زاهد شکر کنیم و قدر ایشان را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، تکریم مراجع تقلید را مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: کسانی که مراجع را مکرم ندانند و جایگاه ایشان را در نظر نگیرند راه به جایی نخواهند برد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که حوزه نیاز به تهذیب دارد، این امر مساله ای بسیار مهم است و باید توجه داشت که اخلاق علمی بسیار مهم تر از اخلاق نظری است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با ارائه پیشنهادات خود برای ارتقای نظام رفتاری حوزه، راهکاری های علمی و عملی تخلق و تذکیه را تبیین و خاطرنشان کرد: داشتن رشد و بالندگی در دو محور مهم اندیشه و انگیزه، شناسایی و معرفی الگوهای اخلاق، تشکیل جلساتی به منظور تبیین مسائل اخلاقی برای طلاب و خانواده هایشان با حضور بزرگان و مراجع امری ضروری است.

وی تاکید کرد: باید شرح حال شخصیت های بزرگ و اخلاقی تبیین و تدوین و در اختیار طلاب و روحانیان قرار گیرد و تدوین این گونه جزوات و کتاب ها نیز باید با توجه به اخلاق علمی باشد نه نظری.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، از این حوزه مقدس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حوزه های علمیه یاد و تصریح کرد: موفقیتی که در این حوزه وجود دارد، در سایر حوزه های علمیه نیست، از این رو رسالت و ماموریت این حوزه بسیار سنگین شده است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات