۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۲۱۶۲
آیت الله نوری همدانی:

اقتدار امروز نظام ولایی، نتیجه هشت سال دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در کنگره شهدای روحانی استان گیلان و سالگرد شهادت میرزا کوچک خان، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی و استقرار نظام ولایی نتیجه هشت سال دفاع مقدس است.
 آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، عصر امروز در کنگره 140 شهید روحانی گیلان و مراسم شهادت میرزا کوچک خان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، اظهار داشت: پس از شکست قیام مشروطیت، سه روحانی بزرگ، شیخ فضل الله نوری، مدرس و میرزا کوچک خان به مبارزات خود ادامه دادند.

این مرجع تقلید، اضافه کرد: در تاریخ زندگی میرزا کوچک خان نامی از سید عبدالوهاب ضیابری برده می شود که ایشان استاد میرزا، همگام و همراه او بود.

وی، تاریخ زندگی میرزا کوچک خان را بسیار روشن توصیف کرد و گفت: کسانی که غیر از اسلامی بودن حرکت میرزا کوچک خان قضاوت می کنند دلیلی بر بی اطلاعی یا مغرضانه بودن اهدافشان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اعلام کرد: میرزا کوچک خان کسی بود که جان خود را برای مجد و شرافت اسلام فدا کرد.

وی در ادامه با بیان این که هیج متاعی در نزد خداوند بالاتر از خون شهدا نیست، اظهار داشت: آخرین درجه اخلاص، فداکاری و ایثار را شهدا انجام دادند و هر کسی نیز لایق رسیدن به مقام شهادت نیست و رسیدن به مقام شهادت آرزوی همه پاکان و نیکان بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه 35 نهج البلاغه حضرت امیر(ع) خطاب به مالک اشتر، اذعان کرد: حضرت علی(ع) در این نامه دستور و برنامه برای اداره مملکت بر اساس عدالت و صداقت داده و در پایان شهادت خود و مالک را از خداوند خواسته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: در نخستین دعای صحیفه سجادیه نیز امام سجاد(ع) با تضرع و زاری از خداوند می خواهد که به گونه ای ایشان را عفو کند که خون و جان ایشان در راه خداوند با شهادت توأم باشد.

وی در ادامه برگزاری یادواره های شهدا را بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: اگر هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز هیچ چیز در کشور ما پا بر جا نمی شد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: رفاه و امنیت، ترقی و تعالی ما، حوزه و دانشگاه، کشاورزی و اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما مدیون شهدا است.

وی با بیان این که جبهه های دفاع مقدس مملو از توجه و تضرع به خدا بود، اظهار داشت: در شب های حمله در جبهه های دفاع مقدس اخلاص و فداکاری بی نظیر از شهدا دیده می شد که الان در کشور چنین جوانانی فراوان هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، به فضیلت های مقام شهید در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: با اولین قطره از خونی که از شهید بر زمین می ریزد گناهان او پاک می شود، از لباس های بهشتی بر تن او پوشانیده می شود، متصدیان بهشت راه را بر او باز می کنند و مسیر او را عطرآگین می کنند، قبل از شهادت مقام خود را در بهشت می بیند.

وی اضافه کرد: ادیان الهی با خون پیش رفتند و اگر جهاد و شهادت نبود مقاصد الهی پیش نمی رفت.

این مرجع تقلید با اشاره به دیدار حسنین هیکل با امام خمینی(ره) در پاریس و گفت و گو درباره قیام آیت الله کاشانی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) محور قیام خود را اسلام، در هم کوبیدن استبداد و مبارزه با آمریکا و انگلیس که کشور های اسلامی را در سیاست و فرهنگ و اقتصاد تسخیر کرده اند، بیان می کنند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) ملت ایران را طی 15 سال با صدور بیانیه های آگاه و آماده شهادت کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، اقتدار ایران اسلامی و استقرار نظام ولایی را نتیجه هشت سال دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: هدف از دفاع مقدس این بود که ایرانی به وجود بیاید که ام القرای مستضعفان جهان باشد.

وی همچنن ادامه داد: دفاع مقدس با هدف ایجاد نظام ولایی و تقدیم آن به دفاع مقدس بالنده شد و برای این مقدس شد که باعث شد مستضعفان جهان پر و بال بگیرند و شجاعتر و محبوب تر شوند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با توصیه به خواندن صحیفه نور امام خمینی(ره)، تصریح کرد: صحیفه نور امام خمینی(ره) باید کتاب بالینی ما باشد و اندیشه، فرهنگ، آرمان و برداشت امام از اسلام همواره در نظر ما مجسم باشد.

وی با ضروری خواندن مطالعه صحیفه امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) حاصل تجربیات خود را که در حد اعلای اخلاص، تقوا و علم است در وصیت نامه خود نوشته است.خواندن وصیت نامه امام خمینی(ره) به درک شخصیت والای ایشان منجر می شود چرا که موجی که امام(ره) در جهان ایجاد کرد روز به روز همه جهان را در می نوردد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: کلام امام(ره) توانست مستضعفان جهان را بیدار کرده و مستکبران را سر به زیر کند.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به مازندران، گفت: آمادگی برای شهادت و جهاد که در مردم مازندران و گیلان وجود دارد قابل تحسین است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره بر لزوم توجه به مفاهیم دعای عهد گفت: دعای عهد، پیمان بستن هر روزه با امام زمان(عج) برای آمادگی شهادت در راه قیام ایشان است./950/پ201/الف
ارسال نظرات