۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۰۹۴
آیت الله جوادی آملی با اشاره به ترور دانشمند هسته ای کشور:

حوزه مانند دانشگاه داغدار است و این ترورها را محکوم می کند/ شهریاری ها در این مملکت کم نیستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با تسلیت شهادت دکتر شهریاری دانشمند هسته ای کشور گفت: حوزه مثل دانشگاه داغدار است، حوزه مثل دانشگاه این ترورها را محکوم می کند و حوزه نیز مانند دانشگاه این پیام را به استکبار می دهد که خدا ذو فضل علی العالمین است و شهریاری ها در این مملکت به لطف الهی کم نیستند.
 آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر روز چهار شنبه در درس تفسیر خود با تبیین آیات 78-80  سوره انبیا، به تعلیم فن زره بافی به حضرت داود از سوی خدای متعال اشاره کرد و گفت: پیام قرآن در این آیه شریفه این بود که ما به داود زره بافی را یاد دادیم تا شما جامعه بشری شاکر باشید که در بین شما دانشمندانی هستند که کارهایی می کنند که شما را از دشمن حفظ می کنند.

وی افزود: شما الان می بینید که این جریان انرژی هسته ای به منزله زره عصر ماست. شهدایی که در این راه دادند مانند شهید دکتر مجید شهریاری یا سایر اساتید اینها زره بافان شهر ما هستند.


این مفسر قرآن کریم با اشاره به ترور دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته ای کشور افزود: انرژی هسته ای اکنون مانند زرهی است که ما را از هجوم مهاجمان حفظ می کند. الان بزرگان ما، علما و فضلای ما در حوزه همان اندازه این ترور را محکوم کردند و می کنند که دانشگاه کرده است و برای شهدا طلب مغفرت می کنند.


وی با اشاره به تشییع و به خاک سپاری این شهید اظهار داشت: امروز که این دکتر شهریاری را به امانت الهی سپردند شما فضلا در صورت امکان نماز لیله الدفن را برای ایشان بخوانید. شما که از نزدیک ایشان را نمی شناختید، او یک آدم متشرعی بود اهل نماز و دعا و ذکر؛ این جور بود. اگر فرصت کردید برای رضای خدا هر یک از ما برای این شهید، نماز لیله الدفن بخوانید؛ برای همه شهدا از صدر اسلام و شهدای انقلاب، شهدای حوزه و دانشگاه و هر کس که شربت شهادت نوشید به خاطر ما.


استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان داشت: امروز حوزه مثل دانشگاه داغدار است، حوزه مثل دانشگاه این ترورها را محکوم می کند و حوزه نیز مانند دانشگاه این پیام را به استکبار می دهد که خدا ذو فضل علی العالمین است و شهریاری ها به در این مملکت به لطف الهی کم نیست.


حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، طلاب را به ارائه نکات جدید برای مردم فراخواند و گفت: شما اوج و عظمت اسلام را بیان کنید. مکررات و حرف هایی که همه جا هست را کنار بگذارید. حرف های نو مطرح کنید، مطالب را با اخلاق مطرح نمایید و بدون وضو منبر نروید.


گفتنی است مجید شهریاری و فریدون عباسی از دانشمندان هسته ای کشور صبح روز دوشنبه در دو حادثه جداگانه هدف عملیات تروریستی قرار گرفتند که در جریان این سوء قصدها دکتر مجید شهریاری به درجه رفیع شهادت نایل و دکتر فریدون عباسی نیز زخمی شد. /914/پ201/ج

ارسال نظرات