۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۹۱۴۷۴
استاد حوزه علمیه قم:

احیای حقیقی ارزش‌های اسلامی در سایه ولایت‌ فقیه امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مهم ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: دشمنان، امروزه به صورت ظاهر و بدون هیچ پرده‏پوشی به مبارزه علنی با رکن جامعه اسلامی می‌پردازند.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‏الاسلام سیدمحمدتقی عالمی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع مردم گتوند خوزستان، اظهار داشت: ولایت فقیه عضو جدانشدنی اسلام بوده و این اصل تاکنون برای جامعه اسلامی شناخته نشده باقی مانده است.

وی با اشاره به این‌که ولایت فقیه اصلی‏ترین هدف هجوم دشمنان اسلام در سال‏های گذشته بوده است، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که ولایت فقیه چه توانمندی‏های فراوانی دارد؛ از این رو به صورت ظاهر و بدون هیچ پرده‏پوشی به مبارزه علنی با این اصل مهم می‌پردازند.

این استاد حوزه علمیه قم، در ادامه، با تاکید بر این که ولایت فقیه احیاگر ارزش‏های اسلامی است، خاطر‌نشان کرد: ماندگاری ارزش‏های انقلاب اسلامی به دلیل پشتیبانی‌‏های ولی فقیه از یادگارهای رهبر کبیر این انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) است.

وی با اشاره به هفته بسیج تأکید کرد: بصریت افراد سبب گرایش آنان به نهاد بسیج می شود؛ همه افراد جامعه می‌توانند با اخلاص در این شجره طیبه عضو شوند؛ از همان گذشته یعنی دوران حضرت علی (ع) نیز بی‌بصیرتی عده‌ای از خواص موجب شد مشکلاتی که تا امروز گریبان‌گیر آن هستیم، به وجود آید و انحراف بزرگی را ایجاد کند.

حجت‏الاسلام عالمی، بصیرت را قطب‌نمای حرکت بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بصیرت نباشد انسان به گمراهی کشیده می‌شود؛ این وظیفه جوانان و نوجوانان را حساس‌تر از گذشته می‌کند، چراکه همین بصیرت بود که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل 80 کشور ایستادگی کردیم و پیروز شدیم.

این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که زیر سایه پر فیض ولی فقیه در جامعه ای اسلامی زندگی می‌کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد دست دشمنان اسلام به این کشور دراز شود؛ تا زمانی که از ولایت فقیه حمایت کنیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهند.

وی عنوان داشت: تفاوت نظام اسلامی با دوران طاغوت و ستم شاهی، این است که امروز بسیجیان دلاور اجازه نمی‌دهند حتی یک وجب از کشور به تصرف دیگران درآید، در حالی در آن دوران سیاه، بسیاری از کشورهایی که اکنون برای ما عرض اندام می‌کنند، جزیی از خاک این کشور بوده‌اند و با بی‌درایت مسئولان آن زمان از دست رفته است./945/پ202/س
ارسال نظرات