۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۱۴۰۳
معاون آموزش حوزه های علمیه:

استقبال صاحبنظران از همایش جهانی فلسفه، نشانگر بی توجهی آنان به رفتارهای سیاسی یونسکو بود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه، با تاکید براینکه یونسکو با انصراف از حضور در همایش روز جهانی فلسفه، فضای علمی را با مسائل سیاسی آغشته کرد گفت: حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف در این همایش نشان داد که آنها توجهی به رفتارهای سیاسی ندارند.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم
حجت‌الاسلام علی عباسی معاون آموزش حوزه های علمیه، در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی فلسفه که در سالن همایش های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انصراف یونسکو از حضور در این همایش، ابراز داشت: یونسکو در جهان به عنوان یک سازمان فرهنگی و علمی در جهان شناخته می شد.

وی بیان داشت: تلقی که در دنیا از این گونه سازمان ها وجود دارد، یک تلقی علمی و فرهنگی است، ولی متاسفانه در جریان همایش روز جهانی فلسفه خلاف این مساله مشاهده شد.

حجت الاسلام عباسی، کناره گیری یونسکو را به دلیل اعمال نفوذ سیاسی برخی کشورها دانست و گفت: به دلیل نفوذ برخی کشورها در سازمان ها و مجامع بین المللی و یا اشخاصی که در این سازمان ها عضو هستند، فضای علمی و فرهنگی را با مسائل سیاسی آغشته و آلوده کرده اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه، با هشدار نسبت به عواقب این گونه اقدامات گفت: این مساله یک روند کاملا نامناسب است که در دهه های اخیر برخی کشورهای صاحب قدرت دنیا در پیش گرفته اند و مجامع علمی و فرهنگی دنیا را در اختیار مجامع خاص می پسندند.

حجت الاسلام عباسی گفت: حضور بیش از صد اندیشمند از کشورهای مختلف جهان در همایش روز جهانی فلسفه، نشان داد که صاحبنظران و اندیشمندان توجهی به این گونه رفتارهای سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: این مساله نشان داد که فارغ از این گونه اعمال نفوذها و اعمال سلیقه برخی کشورهای خاص، راه و مسیر گفت و گو و تعامل فرهنگی و علمی اندیشمندان و صاحبنظران باز است.

حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان پرچمدار جدید این مسیر، در هشتمین همایش روز جهانی فلسفه با آغوش باز پذیرای اندیشمندان خارجی بود. /924/ت302/ص

ارسال نظرات