۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۱۳۶۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

استقرار سپر موشکی در ترکیه، توطئه ناتو است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص استقرار سپر دفاع موشکی در ترکیه اشاره کرد و افزود: این حرکت ناتو یک توطئه پیچیده برای خدشه‌دار کردن روابط ایران و ترکیه است.
محسن رضايي
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام، در حاشیه سفر خود به گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، به موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص استقرار سپر دفاع موشکی در ترکیه اشاره کرد و افزود: این حرکت ناتو یک توطئه پیچیده برای خدشه‌دار کردن روابط ایران و ترکیه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: سیستم دفاع سپر موشکی در صورت بروز حمله احتمالی، دست ایران را برای هرگونه حرکت تلافی جویانه می‌بندد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران راهکار های تلافی جویانه زیادی دارد، اضافه کرد: ایران خود را به استفاده از سلاح های موشکی محدود نمی کند و این توطئه آمریکا هم به نتیجه نمی رسد.

رضایی در ادامه با ظالمانه خواندن تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران گفت: اشتباه بزرگ آمریکا در عدم درک میزان ضرر احتمالی با ادامه روند تحریم ها است.

وی توانایی اقتصادی ملت ایران را بالا دانست و گفت: غرب در بحران اقتصادی خود گرفتار شده و ضرر ادامه تحریم ها در درجه اول به خود آمریکا برمی‌گردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگری از سخنانش دانشگاه‌های ایران را از پویا‌ترین دانشگاه‌های جهان برشمرد و افزود: ویژگی اصلی دانشجویان ایرانی ارتباط آنها با مردم و دغدغه‌مندی آنها نسبت به مشکلات مردم است.

وی مشکل جامعه علمی را تزریق نشدن دستاوردهای علمی در بخش‌های تولید دانست و ادامه داد: اگر شکاف بین علم و صنعت و کشاورزی از بین برود، هر کشاورز درآمدش از هر هکتار چند برابر خواهد شد و زندگی بهتری پیدا می‌کند.

رضایی با بیان این که بخش دانشگاهی و نخبگان بهتر از سایر اقشار می تواند رهبری مباره با جنگ نرم را بگیرند، اظهار کرد: دانشجویان نقش بالنده ای در مبارزه با جنگ نرم بر عهده دارند.

وی بیان داشت: دانشجویان به ابزار جنگ نرم مانند اینترنت و رایانه دسترسی دارند و هم از نظر فکری می توانند آرایش دفاعی بگیرند و متوجه بشوند علت حجم گرفتن انبوه شایعات و فضا‌سازی‌ها بر سر ارزش‌ها چیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مبارزه با جنگ نرم، رفتار مدافعان را بسار مهم خواند و تصریح کرد: چون در جنگ نرم روح و باور آدم‌ها تسخیر می‌شود چگونگی رفتار کسانی که از نظام، ملت و جامعه و دفاع می کنند بسیار مهم است.

وی در ادامه هدف سند چشم انداز را فرصت سازی برای آیندگان عنوان و اظهار کرد: سند چشم انداز، کشور را در همه سطوح اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی ارتقا خواهد داد.

رضایی روند پرداخت به سند چشم انداز را با وجود سپری شدن پنج سال از اجرای این طرح نامطلوب توصیف کرد و گفت: علت اجرایی نشدن همه جانبه طرح چشم انداز دو علت درونی و بیرونی دارد.

وی تحریم ها و تهدید های غرب را فشار های بیرونی برای اجرایی نشدن سندچشم انداز خواند و خاطر نشان کرد: عدم اتحاد و انسجام نخبگان از دلایل داخلی کشور و مانع از تحقق همه جانبه سند چشم انداز است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در ایران و در میان نخبگان سیاسی و دانشگاهی، تفاوت دیدگاهایی در خصوص سند چشم انداز وجود دارد و انجسام ملی به صورت ایده ال برای توسعه کشور چندان وجود نداشته و همین مسأله حرکت به سمت سند چشم انداز را کند می‌کند.

رضایی در خصوص ارزیابی خود از میزان انطباق تصویب قوانین در طول عمر پنج ساله اجرای سند چشم انداز اعلام کرد: متأسفانه کار مهمی صورت نگرفته است و ساختار بودجه کشور ساختار قبل از چشم انداز است و براساس درآمد نفت و اقتصاد دولتی طراحی شده است.‌/950/ت302/س

ارسال نظرات