۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۹۱۱۵۸
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی زابل:

تعیین جانشینی در غدیر نشانه حکمت و محبت الهی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، گفت: فلسفه غدیر محبت و حکمت است، اگر ماجرای غدیر اتفاق نمی افتاد و ولایت و امامت تعیین نمی شد این با حکمت و محبت خداوند در تعارض بود .
تعیین جانشینی در غدیر نشانه حکمت و محبت الهی است


به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان،  حجت الاسلام محسن عارفی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، اظهار داشت: ولایت و امامت یک موهبت الهی است و روز غدیر خم روزی است که ولایت و امامت به بشر اعطا شد، روزی که پیامبر گرامی اسلام (ص) آنرا برترین عید های امت خود دانسته است .

وی، افزود: فلسفه غدیر رستگاری بشر است، سعادت دنیا و آخرت و به کمال رسیدن است و اگر پیامبر این روز بزرگ را برترین عید امت خود معرفی کرده است به جهت اهمیت این روز است که حتی بعثت پیامبر (ص)که آغاز رسالت پیامبر و ارشاد مردم و نجات بشر از گمراهی بود و روزی مهم و ارزشمند است در زمره اعیاد قرار نگرفت .

حجت الاسلام عارفی، گفت: اصولاً ایجاد یک جریان کار بسیار مشکلی است، انقلاب کردن و تغییر روش سابق کار بسیار مشکلی است، اما ادامه دادن و پاسداری نمودن از آن امری است مشکل تر و مهم تر، غدیر خم عیدی است که در آن روز دین خدا کامل و خداوند به بودن دین اسلام بعنوان دین کامل و آخرین دین رضایت داد و به استناد آیه سه سوره مائده خداوند تبارک و تعالی بعد از آنکه پیامبر گرامی اسلام(ص) رسالت خود را انجام دادند و امیرالمؤمنین علی (ع) را بعنوان امام و جانشین خود تعیین کردند .

وی، افزود: وجود ولایت و امامت و تعیین آن در این روز مبارک آنقدر اهمیت دارد که خداوند می فرماید «نعمتم را برای شما تمام کردم».

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، بیان داشت: فلسفه غدیر محبت و حکمت است، اگر ماجرای غدیر اتفاق نمی افتاد و ولایت و امامت تعیین نمی شد این با حکمت و محبت خداوند در تعارض بود، یعنی حکمت خداوند اقتضا می کند بعد از آخرین پیامبر خود ولایت و امامت تعیین نماید و مردم و امت مسلمان بعد از رحلت آخرین پیامبر رها نشوند و ولایت و امامت بر امت تعیین شود تا هدف خلقت محقق شود .

حجت الاسلام محسن عارفی، تأکید کرد: بر ما فرض است آنچه در توان داریم برای ابلاغ این روز مهم به نسل های بعد از خود تلاش کنیم چرا که خود پیامبر دستور دادند آگاه باشید همه حاضران وظیفه دارند این خبر مهم را به غایبان برسانند یعنی حجت بر همگان تمام است ./940/د102/ص

ارسال نظرات