۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۹۱۱۱۰
معاون آموزش حوزه های علمیه:

رشته تعلیم و تربیت در حوزه تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه، از راه‌اندازی رشته تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه در آینده نزدیک و انجام کارهای مقدماتی لازم در این راستا خبر داد.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه های علمیه، در دهمین نشست مشترک ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که عصر دوشنبه به منظور بررسی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، بر گسترش تعامل حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی با تشریح محورهای مهمی که حوزه می تواند آموزش و پرورش را کمک کند، بیان داشت: تأمین محتوای نظام تعلیم و تربیت از جمله محورهای مهمی است که می‌‌تواند حوزه در این راستا خدمات خوبی به آموزش و پرورش ارائه کند و نیازهای این نهاد را تأمین کند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه این است که نظام تعلیم و تربیت کشور را از جهت محتوایی تأمین و نیازهای آموزش و پرورش را در این بخش مهم و حیاتی برطرف کند.

وی تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را محور دیگری دانست که می تواند حوزه به این نهاد کمک کند و تصریح کرد: در این راستا می توان از ظرفیت و توانمندی حوزه های علمیه خواهران و برادران کمک گرفته شود و افزون بر این دانش نیروهای موجود در آموزش و پرورش نیز ارتقا داده شود.

حجت الاسلام عباسی، با اشاره به سند تعلیم و تربیت کشور، خواستار کار کارشناسی از سوی صاحبنظران و اندیشمندان دینی روی این سند شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه از راه اندازی رشته تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: این کار در دستور کار حوزه قرار گرفته و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضور مدیریتی حوزه در آموزش و پرورش باید تعریف شود، تصریح کرد: فرصت حضور میلیون ها دانش آموز، برای حوزه یک فرصت مغتنم است و باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت و موقعیت بهره گرفته شود. /924/پ202/س
ارسال نظرات