۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۰۹۴۲
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

تحریف اندیشه‌های امام راحل، توطئه خطرناک دشمنان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی زمان‌بند‌کردن اندیشه امام راحل را توطئه خطرناکی از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و با تأکید بر این که امروز روحانیت باید به صورت جدی برای دفاع از اندیشه‌های ناب امام راحل وارد به میدان شود، تصریح کرد: متأسفانه عده ای با طرح زمان‌بند‌کردن اندیشه‌های امام راحل آن را مختص دورانی خاص می دانند.
حجت الاسلام عليرضا سليمي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، امروز در دیدار کمیته روحانیان این جمعیت درمازندران با آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان، به وظیفه روحانیت شیعه در شرایط امروز جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز روحانیت وظیفه سنگینی در قبال مردم بر عهده دارد.

حجت الاسلام سلیمی با بیان این که نظام اسلامی یک گفتمان جدیدی را به دنیا ارائه داد، افزود: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر اسلحه و تانک نیست، بلکه پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرت نرم است که این قدرت نرم یک عقبه دارد و آن یک گفتمانی است که این مظام برای جهان به ارمغان آورده است و آن مبتنی برقرآن و معارف اهل بیت(ع) است.

وی با تأکید براین که دنیا امروز تشنه شنیدن گفتمان نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: خوف و هراس امروز استکبار جهانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز همین گفتمان غالب است.

دبیر کمیته روحانیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این که آنچه نظام اسلامی را امروز به عنوان یک کشور تعیین کننده در جهان تبدیل کرده قدرت نرم است، بیان داشت: عقبه این قدرت نرم مبنای اسلامی و دینی است که انقلاب اسلامی ایران بر اساس آن شکل گرفته است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان این که امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد ایجاد اخلال دراین مبنای دینی هستند، ادامه داد: همه تلاش دشمن برای سست کردن این عقبه دینی به کار گرفته شده است.

وی با بیان این که نظام ما دینی و بر پایه مردم سالاری دینی است، ادامه داد: امروز نقش دین در اداره جامعه کاملاً مشهود است.

حجت السلام سلیمی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در تبلیغ افکار سکولاریست درجامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز یکی ازاین جبهه ها طرح مسأله اسلام منهای روحانیت است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم آن را به خوبی تشریح کردند.

دبیر کمیته روحانیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آرامی مسأله سکولاریسم را تبلیغ می کنند و می گویند روحانی تنها باید به وظیفه اصلی خود که پرداختن به امور دینی توجه کند و در مسائل دیگر دخالتی نداشته باشد و ترویج سکولاریسم در بین روحانیت یکی ازترفندهای مهم دشمنان اسلام و روحانیت است.

وی با اشاره به سخنان عالمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی درخصوص اسلام منهای روحانیت، ادامه داد: امروز روحانیت باید متوجه توطئه نرم دشمنان دراین خصوص باشند و آن را خنثی کنند.

حجت الاسلام سلیمی به سخنان مهم مقام معظم رهبری درخصوص ترویج آخوند غیرسیاسی ازسوی دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و با تأکید براین که امروز روحانیت در مسائل مختلف برای مردم مرجع است، بیان داشت: امروز یکی ازترفند ها و توطئه های نرم دشمنان ساختن مراجع موازی و دروغین درمقابل روحانیت است.

دبیر کمیته روحانیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ساختن ادیان ساختگی را از دیگر ترفندهای دشمنان اسلام معرفی کرد و گفت: ساختن ادیان موازی با مسیر شیعه یکی از برنامه های مهم دشمنان است که به طور جدی آن را دنبال می کنند.

وی روحانیت را علمدار بیان تشریع در میان مردم دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با ترویج عرفان های نوظهور و انحرافی به دنبال شریعت سوزی و معاد سوزی هستند.

حجت الاسلام سلیمی در ادامه سخنان خود ولایت فقیه را از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مقابله و تضعیف ولایت فقیه فتنه 88 را تست کردند که با شکست مواجه شدند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز مسأله لیبرالسیم را در بحث جدید مطرح کردند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن بحث نسبت گرایی اخلاقی و خردگرایی را به طور جدی درمیان جوانان ترویج می کنند.

وی لیبرالسیم را میوه تلخ نسبت گرایی و خردگرایی دانست و بیان داشت: نسبت لیبرالیسم و ولایت فقیه نیز کاملاً روشن است که این نشان می دهد امروز دشمنان تلاش خود را برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه دو چندان کرده اند.

حجت الاسلام سلیمی، وظیفه روحانیت درپاسخگویی به شبهات مطرح شده ازسوی دشمنان را بسیار مهم دانست و گفت: امروز روحانیت باید خود را در مقابل توطئه های نرم دشمنان مجهز کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی زمان بند کردن مبانی اندیشه امام راحل را توطئه خطرناکی از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و با تأکید بر این که امروز روحانیت باید به طور جدی برای دفاع از اندیشه های ناب امام راحل به میدان بیابد، تصریح کرد: متأسفانه عده ای با طرح زمان بند کردن اندیشه های امام راحل آن را مختص دورانی خاص می دانند.

حجت الاسلام سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فراهم شدن زمینه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه درکشور، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی سر خط ایستاده اند تا سوت هدفمند کردن یارانه به صدا در بیاید و آنها فتنه انگیری خود را آغازکنند.

وی با بیان این که سالانه صد هزار میلیارد تومان یارانه درکشور پرداخت می شود، افزود: این درحالی است که بودجه عمومی کشور امسال 125 هزارمیلیارد تومان و همچنین بودجه تخصص یافته عمرانی کشور نیز 18 هزار میلیارد تومان بوده است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که اگر کشور به همین صورت اداره شود، امکان اداره آن در آینده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه درچنین شرایطی ضروری است.

وی با بیان این که در حال حاضر 60 درصد بودجه کشور وابسته به نفت است، ادامه داد: هم اکنون روزانه چهار میلیون و200 هزار بشکه نفت در کشور تولید می شود که از این میزان 5/2 میلیون بشکه درکشور استفاده شده و تنها یک میلیون و700 هزار بشکه برای صادرات باقی می ماند.

دبیر کمیته روحانیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این که مصرف نفت درکشور سالانه حدود 8 تا 10 درصد افزایش می یابد، گفت: این بدین معنا است که در طی 8 تا 10 سال آینده دیگر نفتی برای صادرات باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: براساس پیش بینی های صورت گرفته در صورت ادامه همین وضع در سال 1403 تنها روزانه 33 هزار بشکه نفت می توانیم صادر کنیم و این بدان معنی است که مشکلات ما درآن زمان به دلیل رشد مصرف حتی از افغانستان فعلی نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر سی درصد از قشر برخوردار 70 درصد یارانه ها را به خود اختصاص می دهند که این همان بی عدالتی است.

نماینده مردم محلات درمجلس شورای اسلامی منشأ کسری بودجه در کشور عدم تحقق پیش بینی های صورت گرفته دربخش های مختلف عنوان کرد و گفت: در سیاست های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی بحث هدفمند کردن یارانه به عنوان مطالبه جدی معظم له بیان شده است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به این که کل نظام برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها اتفاق نظر دارند، ادامه داد: حتی یک نفر نیز مخالف اجرای این طرح درکشور وجود ندارد و تنها ممکن است برخی مخالفت ها با نحوه اجرای این طرح باشد.

وی میزان مصرف بنزین در کشور را روزانه 62 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: اگر طرح سهمیه بندی بنزین اجرایی نمی شد، امروز مصرف روزانه کشور به 120 میلیون مترمکعب می رسید.

حجت الاسلام سلیمی در بخش پایانی سخنان خود به مهم ترین اهداف تشکیل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کادرسازی، کادریابی و پیگیری مسائل به صورت تخصصی زا ازجمله مهم ترین اهداف تشکیل این مجموعه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 17 کمیته تخصصی در جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی شکل گرفته است که به صورت جدی و در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت حرکت می کند./950/پ201/س
ارسال نظرات