۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۹۰۸۲۹
رییس جامعه المصطفی:

بیانات رهبر انقلاب در جمع حوزویان گنجینه ای ارزشمند است/ بازتعریف معارف اهل بیت، انقلاب فرهنگی ایجاد می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی العالمیه، بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان را گنجینه ای ارزشمند توصیف کرد و بر ضرورت اجرایی شدن این بیانات و راهکارها تاکید کرد.
حجت الاسلام عليرضا اعرافي رييس جامعه المصطفي العالميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه، روز شنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم برکات و دستاوردهای بسیاری برای حوزه های علمیه و این استان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه حضور ده روزه مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در ابعاد مختلف برای حوزه های علمیه دستاوردهایی بسیاری را به همراه داشت گفت: این سفر برای جامعه المصطفی العالمیه نیز نقطه ای درخشان و پرفروغ بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جمع حوزویان، گنجیه ای فاخر و ارزشمند برای حوزه های علمیه بود تصریح کرد: امیدواریم مجموعه بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعالیم ارزنده ایشان در سفر به قم مورد توجه و نظر همه حوزویان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب خارجی تصریح کرد: رهبری در این دیدار نیز نکات و تاکیدات بسیاری خوبی را ارائه کردند که توجه به آنها بسیار مهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از نکات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار ضرورت بازتولید معارف اسلامی و عرضه آن برای جهانیان بود و این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: بازتولید معارف اسلامی به معنای پردازش نو و انتقال آن به زبان ها و فرهنگ های مختلف است و این مساله انقلاب فرهنگی را به دنبال دارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: ترجمه، تفسیر، تدوین و دیگر امور از جمله فعالیت هایی است که در این راستا می تواند صورت بگیرد وکارکردهای بسیار فراوانی را نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن کریم، خواستار توجه بیشتر حوزه های علمیه به این کتاب آسمانی در بخش های آموزشی و پژوهشی شد و با بیان اینکه یکی از بهترین معرف های قرآن کریم خود این کتاب آسمانی است گفت: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در احیای قرآن کریم بود و برکات قرآن در جامعه اسلامی به برکت انقلاب و هدایت های امام و رهبری و دیگر بزرگان بسیار زیاد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: در حوزه های علمیه و جامعه المصطفی نیز شاهد اقبال و اهتمام خوبی به قرآن کریم هستیم، اما این مساله نیازمند تقویت است و باید توسعه پیدا کند.

وی با تشریح سیاست های کلی جامعه المصطفی العالمیه در امور قرآنی، آشنایی طلاب، فرزندان و خانواده هایشان با قرآن کریم و معارف قرآنی، اهتمام به مساله حفظ عمومی و تخصصی، توجه به قرآن در همه دروس و موضوعات، گسترش تخصص های میان رشته ای، انجام پژوهش های متناسب با نظام آموزشی را از جمله سیاست های این مرکز علمی عنوان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پرورش حافظان قرآن کریم را سیاست دیگر این مرکز عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر حدود 700 حافظ قرآن کریم در جامعه المصطفی العالمیه شناسایی شده اند که از این تعداد دویست نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

وی بیان داشت: در جامعه المصطفی بیش از 10 رشته تحصصی قرآنی وجود دارد و حدود هزار نفر نیز در رشته های قرآنی در مقاطع مختلف قرآنی در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات